Overslaan en naar de inhoud gaan

Een raad van advies voor jouw bedrijf oprichten, waarom zou je dat doen? Zo’n raad van advies heeft heel wat voordelen voor je onderneming én voor jou persoonlijk. Maar hoe pak je dat dan aan? Dat leer je in deze opleiding. 

Als ondernemer vraag je geregeld ad hoc advies aan collega-ondernemers en mensen in je netwerk. Maar wanneer zet je precies de stap naar een echte ‘raad van advies’? Wat is dat eigenlijk? Wat is hun rol, en wat mag je er (niet) van verwachten? Welke mensen kies je? Welke verantwoordelijkheden en verplichtingen komen erbij kijken? Staat er een vergoeding of iets anders tegenover?

De voordelen van een raad van advies

De stap om je adviesraad op te maken lijkt erg groot door al die praktische vragen. Toch is het een goed idee. Met een klankbord van mensen die je vertrouwt, en dat minder formeel is dan een raad van bestuur, kan je je bedrijf gericht doen groeien. Je valt terug op een orgaan dat het beste met jou én je bedrijf voorheeft. En tegelijk bouw je in deze opleiding een interessant netwerk van ondernemers uit. 

In deze praktische opleiding krijg je de nodige kennis en inzichten over de raad van advies én wordt de inhoud afgewisseld door praktijkgetuigenissen van ondernemers die een raad van advies hebben. 

Inschrijven

Wat mag je verwachten?

Deze topics komen aan bod: 

  • Waarom is een raad van advies een goed idee?
  • Hoe stel je hem succesvol samen?
  • Wat mag je verwachten van je adviesraad?
  • Aangevuld met getuigenissen van ervaringsdeskundige ondernemers (TBC)

 

Onze experten

Boardplus ondersteunt ondernemingen die op zoek zijn naar waardevolle externe adviseurs en bestuurders. General manager Lynn Rambour en oprichter Olivier Maes nemen deze sessies dan ook voor hun rekening met een diepgravende expertise. Na deze opleiding weet je perfect waarom een raad van advies jouw bedrijf een boost geeft, en hoe je het aanpakt. 

Wie neemt deel?

Ondernemers van kleine tot middelgrote ondernemingen die willen starten met een raad van advies of hun huidige adviesraad willen versterken. Ook wie nog niet overtuigd is van de voordelen, steekt hier zijn licht op.

Ook interessant

Contactpersoon

Evy Gordts

Coördinator lerende netwerken

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €475 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €700 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 5 november via evy.gordts@voka.be. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Opleiding Raad van advies
Datum inschrijving: 26 november 2025
Projectbedrag: €475 voor leden, €700 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 6
Thema: Bedrijfsstrategie

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt

Mogelijk | uw bedrijfspand makkelijk gefinancierd

Contactpersoon

Evy Gordts

Coördinator lerende netwerken

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €475 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €700 (excl. 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.
Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 5 november via evy.gordts@voka.be. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: Opleiding Raad van advies
Datum inschrijving: 26 november 2025
Projectbedrag: €475 voor leden, €700 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 6
Thema: Bedrijfsstrategie

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt

Mogelijk | uw bedrijfspand makkelijk gefinancierd
Customer Collective
Deloitte Voka Antwerpen-Waasland
De Ridder
Econopolis
facilicom
GSJ Advocaten
ING
Logo Mensura
Recrewtment
Logo SD Worx
logo Tormans
Vleemo - Antwerp Port Epic