Nudging, een vaag bekende term? Neuropsychologische duwtjes in de juiste richting zijn al lang een marketingbegrip, maar ook in hr doe je er je voordeel mee!
Door nudging kan je keuzes zachtjes beïnvloeden. Het doel ervan is om mensen te duwen in de juiste richting zodat ze de juiste keuzes maken. Je komt het zelf zeker ook soms tegen: een poster naast de lift om je de trap te doen nemen, of de grote felle knop met 'accepteer alle cookies'.
Maar ook in hr kan je nudgingtechnieken toepassen. Bijvoorbeeld voor het vinden en overtuigen van kandidaten, of om je retentie te verhogen. De klassieke methoden lijken niet meer te werken, maar nudging kan zeker en vast een verschil maken.
Hoe? Dat leer je in deze boeiende opleiding.
Nog een duwtje nodig om in te schrijven? Dit mag je verwachten:
- Wat is nudging, en hoe werkt het?
- Hoe kan je deze gedragspsychologische motivatietechniek gebruiken om personeel aan te werven?
- Nudging om personeel te behouden en motiveren
- Praktische case + oefening
Voor wie?
- Bedrijfsleiders
- HR medewerkers en verantwoordelijken
Spreker
Robin Vets heeft een achtergrond in grafisch ontwerp en visuele cultuur, en focust zich binnen Exposure op de toepassing van psychologie binnen communicatie en design. Naast art direction specialiseert ze zich in (re)brandings, communicatiestrategieën en gebruik van psychologische technieken zoals nudging.
Toegankelijkheid
Heb je nood aan specifieke assistentie of kunnen we dit event toegankelijker voor je maken? Stuur je opmerking mee in bij je inschrijving en we bekijken in samenspraak de mogelijkheden.


