Vanaf 2026 mag je enkel nog zero-emissievoertuigen toe laten als bedrijfsvoertuigen. Maar start je nu al met het verduurzamen van je bedrijfsvloot, dan neem je een flinke voorsprong én zorg je nu al voor een verminderde milieu-impact van het wagenpark. Uiteraard heeft dit een impact op je bestaande car policy. Want wie komt er nu al in aanmerking voor een elektrische wagen? En welke extra factoren - denk aan laadinfrastructuur - moet je in rekening brengen?
Neem je elektrische wagens op in je bedrijfsvloot, dan is het belangrijk een aantal zaken vast te leggen in de car policy. Hoe ga je om met het leasebedrag versus de Total Cost of Ownership (TCO)? Wat met laadinfrastructuur op kantoor en bij de werknemer thuis? Wat met de laadpas? Welke wagens zijn toegelaten: full electric of ook (plug in) hybride? Zowat elke onderneming worstelt met deze vraagstukken, tijdens deze opleiding word je al een heel eind op weg geholpen!
Ben je bezig met het verduurzamen van je bedrijfsvloot, dan kan deze opleiding over werken met Total Cost of Ownership ook interessant zijn voor jou! Neem je deel aan die opleiding, dan geniet je voor deze sessie bovendien een verminderd tarief (€ 80 ipv € 175).
Sprekers
Nils Hooftman en Arthus Vijghen van The New Drive
Nils Hooftman is senior adviseur voor elektrisch vervoer bij The New Drive. Nils heeft jarenlange ervaring met zero-emissie vervoer en werkte afgelopen jaren aan de diverse onderzoeken vanuit zijn vorige rol voor de VUB.
Arthur Vijghen is de oprichter van The New Drive en levert straks 10 jaar advies op maat aan bedrijven die inzetten op de transitie naar een duurzamer mobiliteitssysteem.