Overslaan en naar de inhoud gaan

Versterk je dienstverlening met processen die teams verbinden, de klant centraal stellen en meerwaarde creëren

In veel organisaties zit het klantgericht denken wel in de missie, maar worstelen teams onderling met de vertaling naar de praktijk. Voldoet elk contact, fysiek en/of digitaal, wel aan de verwachtingen van de klant? Voelen processen logisch aan, maar ondervindt de klant toch chaos? Deze opleiding biedt een helder proces om jouw diensten klantgericht te houden.

Je vertrekt vanuit klantcontacten, gebruikt bewezen tools zoals customer journeys en service blueprints om je dienst vorm te geven, en leert gerichte KPI's en metingen te gebruiken om jouw dienst continu te verbeteren.

Programma

Een tweedaagse waarin je geen theorie krijgt, maar werkt aan je eigen cases. Je ontdekt hoe klantgericht ontwerpen werkt, hoe je vertrouwen en expertise opbouwt via je processen, en hoe je dat toepast in je dagelijkse praktijk. We sturen je naar huis met concrete handvaten van probleemstelling definiëren tot oplossingen genereren, zodat je onmiddellijk aan de slag kan. 

Dag 1 - dinsdag 14 oktober van 09.00 tot 16.30 uur

Ontdek hoe jouw klanten denken en waar ze tegenaan lopen

  • Hoe kan je nog dichter bij de klant staan?
  • Mapping van customer journeys: waar haken klanten af of worden ze juist loyaal?
  • Genereer ideeën en leer out-of-the-box denken

Dag 2 - donderdag 23 oktober van 09.00 tot 16.30 uur  

Ontwerp duurzame diensten die jouw klanten vertrouwen geven

  • Hoe kan lean servicedesign jou sneller betere diensten helpen ontwerpen?
  • Ontwerpen van een service blueprint: maak expertise zichtbaar in elke schakel
  • Leer hoe je succesvol feedback meet, zodat je snel kan bijsturen

Na deze opleiding

  • Begrijp je hoe vertrouwen en expertise zich vertalen in je klantbeleving
  • Heb je inzicht in de cruciale contactmomenten en hoe je ze optimaal benut
  • Kun je diensten ontwerpen die niet alleen slim zijn, maar ook als betrouwbaar en deskundig worden ervaren
  • Kennen volgende begrippen geen geheimen meer: Double Diamond, Service Blueprint, Triple Triangulation, Customer Journey, KPI …
  • Begrijp je hoe innoveren een strategische keuze is, met een duidelijk proces

Voor wie?

Deze opleiding richt zich tot professionals die betrokken zijn bij het ontwikkelen van innovatieve, klantgerichte oplossingen binnen dienstverlenende bedrijven:

  • Service Managers
  • Innovatie Managers
  • Customer Experience en User Experience Managers
  • Marketing- en salesprofessionals
  • Business Development Managers

Kmo-portefeuille

Voor deze opleiding kan je ook gebruikmaken van de kmo-portefeuille. Jouw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 dagen na de eerste sessie via www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.   

Benodigde informatie kmo-portefeuille

  • Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel West-Vlaanderen: DV.O104126 
  • Type dienstverlening: opleiding 
  • Startdatum prestaties: 14/10/2025
  • Einddatum prestaties: 23/10/2025
  • Projectbedrag: € 1.000 voor leden, € 1.500 voor niet-leden 
  • Aantal opleidingsuren: 12 
  • Thema: Innovatie 

Contactpersoon

Michiel Beke

Adviseur Digitalisering en Innovatie

Wanneer

Prijs

Leden: €1000.00
Niet-leden: €1500.00

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Contactpersoon

Michiel Beke

Adviseur Digitalisering en Innovatie

Wanneer

Prijs

Leden: €1000.00
Niet-leden: €1500.00

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag
Wiels
Titeca
Accent
ING
Logo SD Worx