De laatste sessie van 2025 brengt ons bij Skylux. Het familiebedrijf is intussen al aan haar derde generatie toe en is intussen uitgegroeid tot een internationale speler met sterke reputatie in de markt van daglichtsystemen.
  
  Waarom deelnemen?
Het verhaal van Skylux begint in 1954 in Kuurne, waar grootvader Albert Glorieux een glas- en spiegelgroothandel opricht. Met een scherp oog voor innovatie zet hij al snel de stap naar kunststof en lanceert in 1961 de eerste golfplaten. Tien jaar later volgen de allereerste lichtkoepels, waarmee Skylux definitief zijn naam vestigt.
Zoon Rik Glorieux breidt vanaf de jaren ’70 het gamma uit met nieuwe daglichtsystemen en innovatieve oplossingen, waardoor Skylux uitgroeit tot een belangrijke speler in de markt. In 2014 neemt de derde generatie, Jean Glorieux, het roer over en bouwt verder aan het internationale succesverhaal.
Ook de digitale transformatie zorgde voor een nieuw hoofdstuk. Skylux zette sterk in op online verkoop en digitale platformen, waardoor klanten wereldwijd snel en eenvoudig hun lichtkoepels, platdakramen en accessoires kunnen bestellen. Een gedurfde keuze die het bedrijf nog meer klaarstoomde voor de toekomst.
Voor ondernemers en C-level biedt dit bedrijfsbezoek een unieke kans om te zien hoe familiale continuïteit, innovatie en digitalisering samenkomen in een sterk groeiend internationaal bedrijf.
Programma
- 18.00 uur: Ontvangst
 - 18.30 uur: Keynote CEO + Q&A
 - 19.15 uur: Rondleiding doorheen productie + showroom
 - 20.15 uur: Netwerkreceptie
 - 22.30 uur: Voorzien einde
 
Jong Voka
Jong Voka West-Vlaanderen wil jonge bedrijfsleiders en kaderleden met elkaar in contact brengen. Het doel is om een West-Vlaams netwerk van jonge ondernemers uit te bouwen die elkaar geregeld op informele bijeenkomsten ontmoeten om ervaringen te delen en te leren van de expertise van voorbeeld-ondernemers. (leeftijd <40 jaar)
  
  
     


          
    
    
    
                  
                  
                  



