De telefoon is het meest efficiënte middel om in te vorderen. Tenminste als je de juiste toon en inhoud gebruikt. Vergeet daarbij niet dat de klant diegene is die je loon betaalt.
In deze opleiding leer je effectief te communiceren met debiteuren. Je ontwikkelt vaardigheden om het 'first time right' principe toe te passen, zodat problemen meteen goed worden opgelost. Tijdens de training leer je technieken om assertief en empathisch te communiceren, vooral met klanten die emotioneel of agressief reageren. Je krijgt handvatten om rustig te blijven en de situatie professioneel te de-escaleren. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan actieve luistervaardigheden en het stellen van de juiste vragen om de kern van het probleem snel te achterhalen. Zo zorg je voor efficiënte en klantgerichte oplossingen.
Doelgroep en voorkennis
De opleiding is opgesteld voor iedereen die regelmatig in contact komt met wanbetalers en die graag een bredere kijk wil hebben op het hele gebeuren.
De voorbeelden en cases zullen bepaald worden op basis van de deelnemers zodat er een heel concrete leerervaring zal ontstaan.
Er is geen voorkennis vereist. Zowel ervaren als junior profielen hebben baat bij deze opleidingen.
De aanpak: hoe communiceren?
Outbound en inbound
‘first time right’: hoe pas je het FTR principe toe?
Hoe ga je om met klanten die emotioneel of agressief zijn?
Gemiddelde evaluatiescore: 91%
Jouw docent
Maak kennis met Marleen Miechielsen van Miechielsen Training & Consulting
coach en consultant in creditmanagement en customer excellence
auteur van diverse boeken rond debiteurenbeheer
- gastdocent aan de PXL

Interesse in de andere sessies van dit traject?

Schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de vier sessies:
Dinsdag 11/03/2025: Theorie van het debiteurenbeheer
Dinsdag 18/03/2025: Klanten in moeilijkheden
Dinsdag 01/04/2025: Schriftelijk debiteurenbeheer
Telkens van 09u00 tot 12u30
Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:

Laura Van Wijmeersch
Manager Kameracademie en themanetwerken
Full bio of Laura Van Wijmeersch
