Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 13/06/2025

Kantoor verhuisd naar vlot bereikbare locatie

In een tijd waarin je alle informatie op het internet vindt en zelfs ChatGPT al volledige reizen kan samenstellen, blijft Frank Devos Reizen uit Brugge inzetten op échte ontzorging van de reiziger. “Door zelf enorm veel te reizen, weten we wat er nodig is om goed voorbereid te zijn en realistische verwachtingen te hebben”, vertellen Frank en Nick Devos.

Frank Devos Reizen

Frank Devos Reizen mikt erop om klanten een beleving te geven, en biedt daarvoor naast de standaard reispakketten van touroperators 2 diensten aan. “Enerzijds zijn er de Club Med-reizen waarbij alles inbegrepen is zodat je aan niets hoeft te denken. Het is een uniek concept dat anderen nog niet op hetzelfde niveau hebben kunnen evenaren. Daarnaast stellen we op maat van de individuele reiziger of kleine en grote groepen een reispakket samen met één of diverse bestemmingen. We zien vanuit bedrijven ook een sterkere vraag naar incentives. Op basis van het beschikbare budget zoeken we dan bestemmingen en koppelen er activiteiten zoals teambuildings en restaurants aan. Incentives zijn vaak een complex gegeven en ondernemingen hebben niet de tijd om het allemaal zelf uit te zoeken. Daarom bieden wij een totaalpakket.”

Waarin een reiskantoor de info van internet overtreft, is gericht advies. “In Milaan zijn er bijvoorbeeld 1.000 hotels. Begin daar maar eens uit te kiezen. Wij maken dan een voorstel in 3 prijscategorieën, op basis van ligging, comfort en faciliteiten. Maar ook de luchthaven waar je landt, kan een groot verschil maken. Mensen weten vaak niet dat er nog een prijzige transfer van een uur volgt naar de binnenstad. Ook de reisfoto’s van influencers kunnen misleidend zijn. Ze tonen de mooiste plekjes, maar wat je niet ziet is dat er honderden anderen staan aan te schuiven die óók die foto willen maken. En wie via het internet boekt, ziet vaak ook verborgen kosten voor bezoeken, reserveringsslots of potentiële problemen met huurwagens over het hoofd. Hier heb je een vertrouwenspersoon die je kunt aanspreken bij twijfel, bij problemen onderweg, of om een aanpassing door te voeren die de reiziger zelf wil. Op veel websites staat er zelfs geen telefoonnummer vermeld. Je kunt enkel online boeken. Waar moet je dan terecht als je ver weg van huis bent en een probleem hebt? Bij ons is ‘computer says no!’ geen optie.” (lacht)

Op onze nieuwe locatie komen klanten bewust naar ons, waardoor we effectief meer conversie en een hogere rentabiliteit hebben.

Frank en Nick Devos

Overgang naar nieuwe generatie

Het kantoor verhuisde recent van de binnenstad naar een vlot bereikbare locatie in de Koningin Astridlaan in Sint-Michiels. “We merken dat we hier een selectiever publiek bereiken. In de stad liepen shoppers vaak binnen om vrijblijvend info te vragen of een brochure mee te nemen. Dat komt nu minder voor. Klanten komen nu bewust naar ons, waardoor we effectief meer conversie en een hogere rentabiliteit hebben.” De nieuwe locatie markeert ook de overgang naar de volgende generatie. Frank Devos: “Ik ben nu 70 en wil stilaan de fakkel doorgeven aan mijn vrouw Gerda en mijn zoon Nick. Hij heeft met toerismeopleidingen bij Spermalie, VIVES en de KU Leuven een stevige basis gelegd, en leert nu verder de knepen van het vak terwijl hij bijkomende reiservaring opdoet.”

www.frankdevosreizen.be

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie

Wiels
Titeca
Accent
ING
Logo SD Worx