Met meer dan 40 jaar ervaring en vestigingen in Brugge, Antwerpen en Brussel heeft het familiebedrijf D’M&S inmiddels een grote nalatenschap opgebouwd als full-service communicatiebureau. Na 2 jaar intensieve voorbereidingen werd recent een nieuwe tak geïmplementeerd: D’M&S Insights. Daarmee biedt het ondernemingen toegang tot krachtige data-analyse, AI-technologie en strategische begeleiding die vroeger enkel voorbehouden waren aan grote internationale spelers.

Via gerichte audits merken versterken.
Tot voor kort bestond de expertise van D’M&S uit 4 pijlers. In eerste instantie wordt een grondige strategie uitgewerkt. Daarna gaat het creatieve team aan de slag om content te creëren, designs en verpakkingen te ontwikkelen, video’s te maken, de branding van een merk uit te werken, enz. Ook op het vlak van digitalisering neemt D’M&S een bedrijf onder handen. Een laatste tak is het eventbureau dat instaat voor alles wat met live beleving te maken heeft. Nu komt hier de pijler D’M&S Insights bij.
De lancering van D’M&S Insights is het resultaat van ruim 2 jaar voorbereiding, strategische overnames, intensieve training en opleiding van het D’M&S-team en de aanwerving van enkele gespecialiseerde experten in data-analyse, AI en strategische communicatie. D’M&S Insights helpt bedrijven strategische keuzes te maken en hun marktpositie te versterken zodat ze hun marketing- en communicatiestrategie sneller, doelgerichter en met een hogere return kunnen realiseren.

Met onze tools kunnen we voorspellingen maken en het juiste type klanten vinden voor een bepaalde leverancier.
Mathias Segaert
Geen beslissingen meer op basis van buikgevoel
Sinds 2015 begon D’M&S zijn dienstenpakket steeds meer te personaliseren op maat van de klant. “We gingen meer denken vanuit het standpunt van de klant van de klant. Toen we in 2017 onze eerste Big Data-sessies organiseerden, waren we al bezig met big data en AI. We wilden een pionier zijn op het vlak van marketing en een tool uitrollen om objectief te bepalen wat interessant is voor een klant. We wonen heel wat congressen en events bij in het buitenland, vooral buiten Europa, waar we de allernieuwste tools ontdekken. We versterkten ons R&D-team met data-analysten en trokken onder meer mensen aan van Google. We beseften dat de komst van AI en ChatGPT een van de grootste evoluties was in de communicatiewereld en we wisten dat we die intelligentie nodig hadden in huis”, vertelt Mathias Segaert, Managing Director.
“Zowat 80% van onze klanten is op export georiënteerd en wil weten of hun producten in bepaalde markten kunnen slagen. Bij een klassieke briefing blijven heel wat vragen onbeantwoord. Dankzij de vele tools die we in huis hebben, kunnen we data analyseren en ondernemers de antwoorden bieden die ze nodig hebben. We zijn ervan overtuigd dat bedrijven geen strategische beslissingen meer nemen op het buikgevoel. Die tijd is voorbij. Ze willen inzichten krijgen in de markt, de klanten en de concurrentie. Met onze tools kunnen we voorspellingen maken en het juiste type klanten vinden voor een bepaalde leverancier”, gaat Mathias Segaert verder. “Met de lancering van D’M&S Insights onderlijnen we meer dan ooit onze ambitie om de toekomst van marketing en communicatie te koppelen aan datagedreven inzichten, technologische innovatie en tastbare impact.”
Hefboom
D’M&S Insights richt zich op 4 domeinen die bepalend zijn voor de groei en impact van bedrijven. “Met behulp van een Market & Competition-audit krijgt een klant inzicht in de veranderende sector waarin hij actief is. Zo ontdekt hij waar kansen liggen, wie de concurrenten echt zijn en hoe men zijn positie verder kan versterken. Via een Branding & Messaging-audit kijken we of een merk nog aanvoelt als één verhaal. Verder voeren we ook Customer-audits uit om te ontdekken wat werkt, wat niet en waar er kansen liggen voor de verbetering van de customer experience, klantretentie en merkloyaliteit. Aan de hand van een Channel & Impact-audit ten slotte analyseren we welke communicatiekanalen de meeste impact hebben. Na de verschillende audits kunnen we een communicatiestrategie uitwerken. We komen daarbij veel sneller in het communicatieverhaal van de klant. De hefboom die we creëren voor de bedrijven is enorm. De klant weet meteen waar opportuniteiten liggen en waar niet. Op die manier spaart een bedrijf heel veel geld uit dat anders vaak verloren gaat. Dankzij onze Insights gaat een klant met meer zekerheid op de markt af”, besluit Mathias Segaert.
Focus op strategie, creativiteit en resultaat
D’M&S is een van de grootste onafhankelijke communicatiebureaus in België. Met vestigingen in Brugge, Antwerpen en Brussel telt het bureau ruim 80 vaste medewerkers. Al meer dan 40 jaar ondersteunt het bedrijven en organisaties in b2b en b2c met merkstrategieën, creatieve campagnes en innovatieve marketingoplossingen.