Branding agency Plug uit Roeselare heeft een nieuwe spin-off gelanceerd die bedrijven helpt duurzaamheid te integreren in hun strategische plannen. Eyes Wide Open gaat bedrijven begeleiden bij het ontwikkelen van betekenisvolle acties die bijdragen aan hun toekomstgerichte positionering in de markt.
“Klanten verwachten tegenwoordig oprechte betrokkenheid bij maatschappelijke en duurzame thema’s, maar veel goedbedoelde initiatieven missen zichtbaarheid of de gewenste impact,” stelt Bert Bartsoen van Plug. “Bedrijven doen er daarom goed aan een professionele partij in te schakelen die vanaf de ideeënfase meedenkt en de juiste koers uitstippelt. Op die manier hebben wij al heel wat bedrijven succesvol begeleid naar een waardegedreven bedrijfsvoering.”
We zetten de duurzame ambities van bedrijven om in concrete merkvoordelen.
Bert Bartsoen
Met de nieuwe spin-off Eyes Wide Open wil het branding agency nu nog een stap verder gaan. “Duurzaamheid kan een krachtige motor zijn voor groei en innovatie, maar veel bedrijven zien dat potentieel nog niet. Met Eyes Wide Open geven we bedrijven de tools en begeleiding om niet alleen maatschappelijk verantwoord te ondernemen, maar ook op het gebied van duurzaamheid zich strategisch en onderscheidend te positioneren in de markt. We benaderen duurzaamheid met een brede blik en kijken verder dan de klassieke, ‘groene’ maatregelen. Bij ons draait het om het vinden van een balans tussen people, planet en profit en het ontwikkelen van haalbare ambities waarmee een bedrijf het verschil kan maken.”
"Plug zorgde voor een strategische herpositionering en rebranding die onze duurzame missie duidelijk stelt”, vertelt Caroline Van der Perre van klant RAFF Plastics.