Inetum België wil zich de komende jaren stevig positioneren als dé digitale referentie in ons land. De digitale transformatie - waar we met z’n allen volop in zitten – moet, wat de digitale dienstverlener betreft, sneller, eenvoudiger en ten goede van iedereen verlopen. Om deze ambitie kracht bij te zetten, stelde het bedrijf met Thomas Breuer recent een nieuwe General Manager aan. “Onze focus ligt op groei, impact en een sterke lokale verankering”, zegt Thomas Breuer. “Het nieuwe hoofdkantoor in Mechelen onderstreept deze strategie.”
Als nieuwe General Manager brengt Thomas Breuer meer dan dertig jaar ervaring in de technologiesector mee. De afgelopen drie jaar was hij CEO van Devoteam Duitsland en daarvoor bekleedde hij managementrollen bij onder meer Accenture, CGI, Atos en Logica. Breuer is gespecialiseerd in bedrijfstransformatie en operationele uitmuntendheid en is dus de juiste man om de groei van Inetum België te versnellen en innovatie voor klanten en partners verder te stimuleren. “De groep Inetum is actief in 19 landen en realiseerde in 2024 een omzet van 2,4 miljard euro”, vertelt Thomas Breuer.
“Onze belangrijkste markten zijn België, Frankrijk, Spanje, en Portugal. In totaal beschikken we over 27.000 consultants en specialisten die zich elke dag inzetten om een digitale impact te realiseren voor bedrijven, overheidsinstellingen en de maatschappij. In België bestaat ons team uit meer dan 1.200 medewerkers.”
Digitale transformatie
Inetum helpt organisaties om digitale tools en platformen optimaal te benutten. “We begeleiden de digitale transformatie en zorgen ervoor dat bedrijven uit de midmarket en uppermarket en overheden de juiste keuzes maken”, legt Thomas Breuer uit. “Maar we doen meer dan dat. Na de implementatie blijven we aan boord om systemen up-to-date te houden, processen bij te sturen en ondersteuning te bieden waar nodig. De oplossingen gaan van cloudintegraties en AI- toepassingen tot systeemarchitectuur en maatwerksoftware die meerdere platformen laat samenwerken.”
De locatie van ons nieuwe Belgische hoofdkantoor is Inetum strategisch gekozen. Mechelen ligt centraal, zowel voor onze klanten, prospecten als medewerkers.
Thomas Breuer
Nabijheid als strategische troef
Wat Inetum typeert, is de nadruk op nabijheid en menselijke connectie. “Onze mensen zijn het kloppend hart van het bedrijf”, verduidelijkt Thomas Breuer. “Zij maken het verschil bij de klant. Daarom investeren we in werkomgevingen die samenwerking en innovatie stimuleren en die ook dicht bij onze klanten liggen. Wereldwijd beschikken we daarom over 140 kantoren in de 19 landen waarin we actief zijn. De locatie van ons nieuwe Belgische hoofdkantoor is ook strategisch gekozen. Mechelen is een centrale locatie, zowel voor onze klanten, prospecten als medewerkers. Daarnaast blijven we in ons land ook aanwezig in Gent, Leuven en Braine-l’Alleud.”

Top of mind
De komende jaren wil Inetum België nog meer impact creëren met digitale oplossingen die écht werken. “We zijn een strategische partner voor onze klanten”, weet Thomas Breuer. “Dat betekent: nabij zijn, meedenken, snel schakelen en concrete toegevoegde waarde leveren. De bedoeling is dat we top of mind worden in België. Als bedrijven of overheidsinstellingen een digitale partner zoeken, moeten ze spontaan aan Inetum denken. Vandaag zijn we al een gevestigde waarde, maar er is nog veel groeipotentieel. Zo willen we onze aanwezigheid in Wallonië uitbreiden, onze positie in de publieke sector versterken en meer inzetten op de private sector. Tegelijk moeten we blijven inspelen op de snel veranderende verwachtingen van klanten. De digitalisering versnelt – dus wij versnellen mee!”