Communiceren over duurzaamheid: het is en blijft een uitdaging. Wat mag je wel zeggen? Wat vertel je beter niet aan je klanten? Hoe zorg je ervoor dat je niet aan greenwashing of greenhushing doet? En wat met AI? Zoveel onzekerheid: dan zeg je maar beter niets, toch? Niets is minder waar!
Auteur Chris van Gils schreef hierover het boek ‘Do Tell’: spreek erover! Leer wat effectieve duurzaamheidscommunicatie is en hoe jij jouw duurzaamheidsverhaal brengt zonder angst & met resultaat.
Sustainability communicatie: why the truth needs to be told, at all times
Duurzaamheidsrapportage
Of de wet het nu verplicht of jouw bedrijf vrijwillig communiceert over duurzaamheidsinitiatieven: een rapport is altijd een krachtige vorm van communicatie. Het kost tijd en middelen, dus zorg dat je het strategisch inzet als communicatietool. Zo haal je er maximaal rendement uit.
AI & duurzaamheidscommunicatie
Zero click content – nog nooit van gehoord? Tijdens deze infosessie ontdek je er alles over. Want de manier waarop we content consumeren is fundamenteel veranderd. Hoe speel je hier als bedrijf slim op in? Leer de nieuwste trends en praktische toepassingen!
Greenwashing & greenhushing
Vanaf 2026 wordt greenwashing verboden door de wet. Wat betekent dit concreet voor jouw bedrijf? Waar moet je rekening mee houden? En hoe communiceer je op een eerlijke manier over je duurzaamheidsinspanningen? Tijdens deze sessie krijg je een duidelijke update van de regelgeving en praktische tips.
