In een sector die vaak vastloopt in klassieke modellen, onderscheidt EUTRACO zich als een wendbare partner met duidelijke visie. Vanuit 15 strategische locaties in België en Noord- Frankrijk zetten meer dan 600 betrokken professionals zich dagelijks in voor logistieke oplossingen die slim, schaalbaar én duurzaam zijn. CEO Serge Gregoir vat het samen: “We hebben prestaties gerealiseerd die onze sectorgenoten niet voor mogelijk hielden. We zetten die dynamiek resoluut verder.”
Wat maakt EUTRACO anders?
“We focussen op drie strategische troeven: multimodaal ontsloten locaties, een sterk team en voortdurend verbeterende processen en systemen”, zegt Serge. “We combineren dit met de wendbaarheid van een start-up. We zijn gekend voor onze snelle, efficiënte en vlotte onboarding van nieuwe klanten. Ook op het vlak van duurzaamheid nemen we het voortouw. Wij bouwen momenteel aan klimaatneutrale en volautomatische magazijnen en rollen tegen eind 2025 een vloot van vijftig elektrische vrachtwagens uit.”
Wat brengt de toekomst?
“We bekijken verdere Europese expansie — mogelijk via strategische overnames”, zegt Serge. “Maar groei is voor ons meer dan alleen volume. We willen blijven professionaliseren, zonder in te boeten aan onze ‘can do’-attitude. Die mentaliteit zit diep in ons DNA.”
Waarom verdient EUTRACO de Prijs Ondernemen?
“Bij EUTRACO gaat ondernemen verder dan groei. Voor ons betekent het: durven vernieuwen, blijven bouwen en tegelijk trouw blijven aan wie we zijn. Onze mensen zijn het hart van ons succes. Zij verzetten dagelijks de bakens — met een onstuitbare ‘can do’-mentaliteit die diep verankerd zit in ons DNA. Dankzij hun drive realiseren we wat andere spelers niet voor mogelijk hielden. We groeien snel, maar doordacht. Van volautomatische warehouses tot een warehouse speciaal uitgerust voor batterijopslag, bouwen we vandaag aan de logistiek van morgen. Duurzaamheid is voor ons geen aanvulling, maar de fundering. We hebben ons businessmodel gebouwd rond ecologische impact en langetermijnwaarde. Als relatief kleine speler zetten wij een grote standaard. Voor de sector. Voor onze klanten. En vooral: voor de volgende generatie ondernemers. Daarom verdient EUTRACO de Prijs Ondernemen”, besluit Serge.
Snapshot
- EUTRACO werd opgericht in 1967 en evolueerde onder leiding van CEO en eigenaar Serge Gregoir (sinds 2020) tot een innovatieve en snelgroeiende logistieke speler.
- Met vijftien vestigingen in België en in Noord-Frankrijk – focust het bedrijf exclusief op B2B-logistiek voor sectoren als DIY, FMCG, lichte chemie en energie.
- EUTRACO steunt op een sterk team van 600 logistieke experts die elke dag het verschil maken.
- Met verdere Europese uitbreiding in het vizier, blijft EUTRACO inzetten op slimme logistiek, uitzonderlijke mensen en een onverzettelijke ‘can- do’-mentaliteit.