Het succesrecept voor leidinggeven of verkopen? Emoties juist kunnen lezen én er goed op reageren. In deze training leer je hoe!
Stel, je klant is ontevreden en maakt zich uitermate boos aan de telefoon. Of je medewerker neemt je feedback persoonlijk en barst in tranen uit tijdens het jaarlijkse evaluatiegesprek. Grote emoties, waar we in professionele context soms van schrikken. Toch is het de kracht van een goed gesprek: de emoties opvangen en zelf op een professionele manier reageren.
In deze training krijg je technieken mee om in te spelen op zulke situaties. Je leert herkennen wanneer en waarom mensen in emotie gaan, en leert hoe je zelf je kalmte bewaart. Benieuwd hoe jij een betere leidinggevende of verkoper wordt? Schrijf snel in.
Dit komt aan bod tijdens de opleiding:
- Communicatietechnieken voor omgaan met emoties
- De vier basisemoties: hun doel en het bijhorende gedrag
- Hoe reageren op emoties van de ander
- Hoe voorkomen dat het gesprek omslaat in (te veel) emotie
Doelgroep en voorkennis
Salesprofielen en leidinggevenden, en bij uitbreiding iedereen die regelmatig in gesprek gaat met mensen.
Jouw docent
Maak kennis met Serge Dal Bosco, eigenaar van LifeKompas.
Zijn kernwaarden:
✔ Persoonlijke aanpak: op het evaluatieformulier lees ik dikwijls: ‘zeer leerrijke rollenspellen’. Ik oefen dus vaak in een veilige omgeving waar je toch bijleert en resultaten boekt.
✔ Professionele ervaring: onze meerwaarde halen we uit mijn opgedane ervaring als uitbater van 3 zelfstandige zaken. Sinds 1997 heb ik ervaring als trainer/coach bij een financiële instelling en sinds 1995 geef ik ook les in avondschool, richting marketing en sales. Sinds 2015 ben ik zaakvoerder van SDB Training en Consulting.
✔ Actiegerichtheid: vanuit mijn overtuiging en gedrevenheid maak ik nét dat los in u dat u nodig hebt om het evenwicht te bewaren, of u te sterken. Mensen laten groeien is mijn passie.

Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:
