Wat is het effect van een collectieve schuldenregeling, faillissement of gerechtelijke reorganisatie op het betaald geraken van facturen? Hoe ga je te werk wanneer je een vordering juridisch wil innen? Wat houdt de IOS procedure in? Je leert het in deze sessie.
Deze opleiding biedt een overzicht van de begeleiding en juridische mogelijkheden bij financiële problemen. Voor B2C-klanten wordt ingegaan op budgetbegeleiding en collectieve schuldenregeling. Voor B2B-klanten worden vereffening, ontbinding, gerechtelijke reorganisatie en faillissement besproken. De cursus behandelt ook de rechten van leveranciers en hoe zij ervoor kunnen zorgen dat ze optimaal betaald worden. Deze opleiding biedt essentiële kennis en strategieën om effectief om te gaan met klanten in financiële nood.
Doelgroep en voorkennis
De opleiding is opgesteld voor iedereen die regelmatig in contact komt met wanbetalers en die graag een bredere kijk wil hebben op het hele gebeuren.
De voorbeelden en cases zullen bepaald worden op basis van de deelnemers zodat er een heel concrete leerervaring zal ontstaan.
Er is geen voorkennis vereist. Zowel ervaren als junior profielen hebben baat bij deze opleidingen.
Gemiddelde evaluatiescore: 91%
Jouw docent
Maak kennis met Marleen Miechielsen van Miechielsen Training & Consulting
- coach en consultant in creditmanagement en customer excellence
- auteur van diverse boeken rond debiteurenbeheer
- gastdocent aan de PXL

Interesse in de andere sessies van dit traject?
Schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de vier sessies:
Dinsdag 03/03/2026: Theorie van het debiteurenbeheer
Dinsdag 17/03/2026: Telefonisch debiteurenbeheer
Dinsdag 24/03/2026: Schriftelijk debiteurenbeheer
Telkens van 09u00 tot 12u30
Hulp nodig of meer informatie over uw inschrijving? Contacteer:
