Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 27/10/2025

Welkom bij ‘Spotlight’, waar we de schijnwerpers richten op talent dat het  kloppende hart van Limburgse bedrijven vormt. In deze rubriek gaan we in gesprek met de mensen achter de schermen, de medewerkers die elke dag opnieuw bijdragen aan het succes en de groei van hun organisaties. Deze maand: Veerle Leduc van Algeco 

Veerle

 

Veerle Leduc, marketing- en communicatiecoördinator

Waarom werk je graag bij Algeco? 
“Eerder in mijn carrière werkte ik bij een bedrijf dat tijdelijke ruimteoplossingen biedt, net zoals Algeco. Deze branche spreekt me dus aan. Je krijgt hier bovendien volop kansen om jezelf te ontwikkelen en door te groeien. Een paar collega’s volgen binnenkort bijvoorbeeld een opleiding rond artificiële intelligentie bij Voka. Ook welzijn op het werk krijgt veel aandacht. Al die aspecten maken dit werk inspirerend voor mij.”  
Wat doe je om de balans tussen werk en privé te bewaren? 
“Ik werk in een glijdend urensysteem en ben twee dagen per week thuis aan de slag. Meestal probeer ik vroeg te starten, zodat ik ’s avonds genoeg tijd overhoud voor mijn gezin. Ik ben mama van een dochtertje van 5, dus dat is voor mij een vanzelfsprekendheid.”

Wat maakt jouw job uitdagend? 
“Je wordt hier aangespoord om nieuwe verantwoordelijkheden op te nemen en je niet te beperken tot wat je al kent of kan. Ik zou het niet anders willen, maar dat maakt ook wel dat het soms wat veel is. Een voorbeeld: binnenkort draag ik een deel van mijn takenpakket aan een collega over zodat ik ruimte heb om er ook de marketing en communicatie van de Nederlandse vestiging bij te nemen. Razend interessant, tenminste als je het slim aanpakt en niet te beroerd bent om af en toe hulp van collega’s in te roepen.”

Wat vind je belangrijk in een team? 
“Wel, dat dus: dat je hier altijd bij elkaar terechtkan om dingen af te stemmen en je prioriteiten helder te krijgen. Daarnaast apprecieer ik een open en eerlijke manier van communiceren. Zo weet je meteen waar je aan toe bent, zonder dat er dingen blijven hangen of nodeloos veel vertraging oplopen. Dat werkt gewoon lekker efficiënt en duidelijk.”

Wat is jouw sterkste professionele eigenschap? 
“Ik merk dat collega’s graag bij mij aankloppen omdat ze weten dat ik luister zonder te oordelen. Ze voelen zich op hun gemak om ideeën, vragen of zorgen met mij te delen, en dat vertrouwen waardeer ik enorm.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anja Lemmens, regional director Algeco Belgium

Welke drie professionele kwaliteiten moet volgens jou een goede medewerker bij Algeco hebben?
• Proactief en leergierig: initiatief nemen en groeikansen zien. 
• Teamgericht: collega’s ondersteunen en een bijdrage aan de werksfeer leveren. 
• Flexibel en oplossingsgericht

Welke inspanningen doet het bedrijf om talent aan te trekken en aan boord te houden?
• Actief investeren in opleidingen en ontwikkelings­programma’s, zodat medewerkers kunnen doorgroeien binnen het bedrijf. 
• Initiatieven rond welzijn op het werk organiseren om een positieve en ondersteunende werkomgeving te creëren. Inclusief goede koffie, gezonde snacks en fruitmanden. Maar ook vertrouwenspersonen en maandelijkse informele koffiemomenten met collega’s van andere units. 
• Een talentgericht wervingsbeleid, waarbij we ook jonge talenten kansen bieden om zich te ontwikkelen. 

Contactpersoon

Kristien Put

Coördinator Bedrijvig Limburg

Verhoog je zichtbaarheid

Met onze mediapartnerships kan je intekenen op diverse communicatiepakketten en jaardeals. Zo bereik je een enorm lezerspubliek van ervaren en beginnende ondernemers en geïnteresseerden allerhande.

word jij onze mediapartner?
Appsys
Barrier
Trixxo
KPMG
Alk Reismakers
Propaganda
ING
Mensura
SDWorx
Groep JAM