Deze rubriek is voorbehouden voor nieuws van onze leden. Want die zitten niet stil. Iedere dag verwezenlijken ze nieuwe dromen en gaan ze nieuwe uitdagingen aan. Wij zetten al die bedrijvigheid met veel plezier in de bloemetjes!

Hoe wordt een zorgorganisatie top of mind bij mensen die vandaag geen zorg nodig hebben, maar later misschien wel? Hoe positioneer je je als zorgverlener in een steeds complexere markt met een toenemend aanbod van specialismen en diensten? Wie ziek is, voelt zich kwetsbaar en zoekt vooral geruststelling. Met de nieuwe merkbelofte ‘Alweer een zorg minder’ knoopt Wit-Gele Kruis het in de oren van zijn (toekomstige) doelgroep: Wit-Gele Kruis ontzorgt jou! Dat doen ze met onderscheidende troeven: expertise, nauwe samenwerking met het zorgnetwerk van de patiënt, een zorgaanbod dat ruimer is dan enkel thuisverpleging en zorg die met de zorgnood mee beweegt. ‘Alweer een zorg minder’ speelt in op emotionele ontzorging, maar boort tegelijkertijd latente behoeften aan die vaak pas aan de oppervlakte komen in de loop van het effectieve zorgproces.








