Skip to main content
geny

Generation Y Advanced

Van persoonlijk leiderschap over organisatieontwikkeling naar strategie - the deep dive

Na het succes van Generation Y lanceert Voka - KvK Limburg met trots het opvolgtraject Generation Y Advanced. Dit in samenwerking met geprezen docenten van Solvay Business School, Quinx en 4D. Dit traject is exclusief voor ondernemers en managers die het eerste traject hebben afgelegd.

 

Binnen deze 3 modules zullen de future leaders en managers worden geconfronteerd met ‘the next step’. De opportuniteiten die ze eerder op poten hebben gezet moeten blijven renderen. Zowel op professioneel als persoonlijk vlak moeten er nog vele watertjes doorzwommen worden. Het unieke aan dit traject is dat je het niet alleen moet doen. Velen onder generatie Y zetten graag samen met jou koers naar onbekende werelden.

#PROGRAMMA

From Strategy to Execution

The world around us continues to change at an accelerated pace.  We constantly need to step back, have  deep and broad look at the new realisties, make sure we’re still connected to our mission and vision, challenge and update our strategies, check that we’re applying the best of leadership skills and behaviors, and ensure our people are fully with us.

This workshop, therefore follows from the “introduction” to strategy and innovation in the Gen Y session. 

We’ll recap, reconnect, and reground to internalize what we learned and have applied from the first session.  And where we and our companies, our organizations are today. 

We’ll have a thorough look at serving our customer.  How plugged in are we really really.  How can we strengthen the relationships and tailor and focus our offering. 

Then we’ll go outside.  What’s going on in the world?  How do the best companies strategize and go about innovation.

We’ll get in touch with the necessity of partnerships and the power of ecosystems – how do you set them up, how do you play, how do you pick the right ones, and how do you best leverage them.

We’ll have an updated look at leadership, and how establish an engaged culture, inspired by the amazing turnaround at Microsoft.

Last, we’ll have you define and/or refine your business model, value proposition, and plans– so that you leave with a set of tangible actions/interventions toward your vision and your goals.


Dag 1

  • Re-grounding, Re-connecting, Recapping
  • (two groups that merge into one group)
  • Strategy Fundamentals, and How it fits with Purpose on the one hand, and Execution on the other
  • Workshop: Are you putting your customer/consumer first, really?  Really?


Dag 2 Roadtrip:

Roadtrip: Getting in touch with the latest in Innovation – Company Visits beyond Limburg.

Avond activiteit in Brussel


Dag 3

  • Applying the new realities to your business, getting connected all around you.
  • From Strategy to Execution
  • Wrap Up, Internalization.  What does this mean for me - Action Plan!

Van leiderschap naar collectieve verantwoordelijkheid

Inleiding
In module 2 van deze vervolgopleiding heeft iedereen de missie en visie opnieuw vertaald naar strategische keuzes. In deze tweede module leggen we de focus op de processen die zich in de organisatie aandienen in het concreet waarmaken van deze strategische lijn. Hoe kan je vanuit jouw rol leidinggeven aan deze processen?

Centraal staat hierin de vraag: hoe slaag ik er als leider in om de medewerkers uit te nodigen tot medeverantwoordelijkheid op alle aspecten die in deze fase relevant zijn in onze organisatieontwikkeling?

In welke mate zijn de medewerkers gecommitteerd aan de missie en visie en de uitgezette strategische lijn? Slagen zij erin deze te vertalen naar hun eigen rol en taakgebied? Welke samenwerkingsdynamieken vragen intussen aandacht? Welke individuele medewerkers houden je bezig? Is er sprake van contextbewust bij de medewerkers en in welke mate geven zij concreet vorm aan een goede wisselwerking met relevante interne en externe partijen?
 

Programma
Dag 1: Mijzelf en anderen leiden, wat neem ik waar, wat vraagt aandacht?

Dag 2: Het thema als co-leider
We verdiepen de methodische kenmerken van het werken met het TGI-thema.

Dag 3: Persoonlijk leiderschap in lastige samenwerkingsdynamieken

> Meer info


Wie is Ineke?
Ineke van de Braak (4D) is Arbeids- en Organisatiepsycholoog. Als opleider en coach is zij gericht op het bevorderen van participerend leiderschap, lerende organisaties en zelfsturende teams en medewerkers. Zij werkt vanuit de uitgangspunten van de Themagecentreerde Interactie (TGI) en is erkend TGI-opleider.

 

 

Deep dive

Your unique leadership style

Inleiding

In deze module ligt de focus op de persoon zelf en op de hardnekkige patronen die nog steeds de kop opduiken en waar hij/zij tegen blijft botsen. ‘Welke patronen zijn sterker dan mezelf ? Wat zijn mijn patronen ? Hoe kan ik hierin groeien, meer vrij worden, een betere en ruimere versie van mezelf worden ?’ Het doel van deze module is door diep zelfonderzoek meer bewustzijn te creëren van wie je bent, je sterktes, je patronen, en hoe je hierin kan groeien. Dit zelfonderzoek helpt je sterker te staan in het leven en meer authentiek te zijn, als persoon en als leider. Bovendien helpt het je een positieve en duurzame impact te hebben op je omgeving. Immers  ‘the impact of an intervention depends on the inner state of the intervener’.

Programma

  • Kernkwadranten
  • Bio-energetische oefeningen
  • groepsdynamica

Meer info

Wie is Yannick Lierman (1966)

Zij is Gestalt Psychotherapeut en coach/trainer. Ze is partner in Quinx. Ze werkt al bijna 20 jaar met individuen, groepen en organisaties. In haar aanpak combineert ze Gestalt, systemisch werk, lichaamswerk, bio-energetica, groepsdynamica, traumawerk.

Empathie, eenvoud, werken met wat zich in het hier en nu voordoet, zijn haar sleutels. Ze begeleidt je in het ontdekken van je patronen, in bewustzijn brengen rond wat er onder de oppervlakte speelt tussen mensen, in het ontwikkelen van meer ruimte en vrijheid in jezelf, in voller in het leven durven staan, en authentieker in contact staan met anderen.

#PRAKTISCH

Engels en Nederlands
Deelnemers kunnen zich professioneel uitdrukken in het Engels.

Hotel Stiemerheide in Genk
Hotel Mardaga in As
Hotel Terhills in Maasmechelen

€ 5900,00 excl. btw voor leden van Voka - Kamer van Koophandel Limburg
€ 6900,00 excl. btw voor niet-leden van Voka - Kamer van Koophandel Limburg
30 tot 40% korting via KMO-portefeuille is mogelijk, voorwaarden zie www.kmoportefeuille.be (erkenningsnummer DV.O105507)

Inbegrepen:

  • Groepsbegeleiding en coaching
  • Lunch, diner, drank aan tafel, versnaperingen, extra activiteiten
  • Syllabi en boeken


Niet inbegrepen:

  • Hotelovernachting & ontbijt: € 125,00 excl. btw per nacht
  • Extra onkosten zoals dranken aan de bar of minibar

Voor meer info
> contacteer Marijke Steegen, +32 11 56 02 59

voka solvay KMO-portefeuille

ere

logo

Contactpersoon

Marijke Steegen

Coördinator Kameracademie

Wanneer

Prijs

€ 5.900,00 voor leden van Voka - KvK Limburg, excl. btw

€ 6.900,00 voor niet-leden Voka - KvK Limburg, excl. btw

KMO-portefeuille:
Bespaar een aanzienlijk deel op de prijs met KMO-portefeuille. Dien je aanvraag ten laatste 14 dagen na de start van jouw opleiding in. Ons erkenningsnummer is: DV.O105507.

Voor specifieke voorwaarden: zie www.kmo-portefeuille.be 

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
Logo G4S
Logo JAM
Ethias
Trixxo