Houston, we have a problem. Weet jij hoe je moet reageren in tijden van crisis? Elk bedrijf komt ermee in aanraking, maar niet iedereen weet hoe je adequaat communiceert. Leer het in deze opleiding.
Crisiscommunicatie, hoe werkt dat?
De vraag is niet of je ooit crisiscommunicatie zal moeten doen, de vraag is wanneer. Een industriële ramp, wat bad buzz online, een cyberaanval, een protestactie van activisten of een ethische klacht van een collega: elke gevoelige situatie kan schade toebrengen aan je bedrijf. En dan is het zaak om de crisis in te dijken en er correct op te reageren.
Doordachte crisiscommunicatie is geen luxe. Want in een hypergeconnecteerde maatschappij gaat een issue als een lopend vuurtje de wereld in, en is het vaak complex om stakeholders en de publieke opinie juist te informeren. Deze opleiding leert je de juiste reflexen bij crisis, en verschillende communicatiestrategieën om je reputatie te beschermen.
Wat mag je verwachten?
Dit komt onder meer aan bod:
- De crisis, toen en nu: hoe zijn probleemscenario's veranderd de voorbije jaren?
- De link tussen crisismanagement en -communicatie
- De juiste reflexen
- Een slimme strategie voor crisiscommunicatie
- Oefeningen en rollenspellen voor concrete toepassing
Onze experten
Julien Radart en Filip Buntinx (akkanto) zijn specialisten in crisiscommunicatie. Zij weten alles over het beschermen van je reputatie in crisissituaties, en juist omgaan met stakeholders en public affairs als het even moeilijk wordt.
Voor wie?
Communicatieprofessionals en managers die voorbereid willen zijn op de eerstvolgende crisis.
Ook interessant
Meer communicatie en andere skills? Bekijk het aanbod.

Netwerken op de beurs: haal alles uit je beursdeelname

Vergadertechnieken: jouw gids voor efficiënt vergaderen
