Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat als je klanten jouw sales verzorgen? Met een sterke customer experience maak je van je klanten échte ambassadeurs. In deze vierdelige opleiding werk je aan een straffe klantbeleving en -binding. 

Customer experience met resultaat

Van je klanten ambassadeurs maken? Met een sterke klantbeleving! Zelfs in een markt waar online sales een groot deel van je omzet bepalen, is een persoonlijke relatie met je klant de sleutel voor succes. 

Met een customer experience-gerichte aanpak speel je beter in op de noden van je klanten, bouw je aan een langdurige relatie en laat je hen uiteindelijk voor jou verkopen. Maar hoe werk je als onderneming klantgericht? Hoe luister je naar je klant? En hoe ziet een goede customer journey eruit die je klanten aan je bindt? Deze vierdelige opleiding bevat alle bouwstenen van een succesvolle customer experience (CX). 

Inschrijven

Programma

Zo ziet het traject eruit: 

Sessie 1
6 oktober

Klantbeleving als strategisch voordeel

Maak van je customer experience een strategische keuze: stel klantgerichte doelstellingen en waarden op. 

  • Wat is klantbeleving?
  • Wie is je klant, en wat wil die?
  • Wie ben je als onderneming: waarden vs. concrete klantbeloftes
  • Hoever ga je voor je klant?
  • Je ideale klant vs. je realistische klant
  • Je klantgerichte strategie op één pagina
Sessie 2
20 oktober

Leer je klant kennen

Ontdek de stem van je klant: hoe luister je, en wat moet je horen?

  • Het luisterplan en het belang ervan voor je customer experience
  • Verschil in kwalitatief en kwantitatief onderzoek
  • Feedback analyseren en laten doorsijpelen in je bedrijf
  • Welke metrics zijn klantgericht?
  • En hoe ga je om met ontevreden klanten tijdens het onderzoek?
Sessie 3
4 november

De klantreis 

Hoe zorg je voor positieve ervaringen in de customer journey?

  • Wat is de klantreis?
  • Hoe ziet de journey van je ideale klant eruit, en wat is de realiteit?
  • Jobs to be done & empathy mapping
  • Je huidige vs. gewenste klantbeleving
  • Kies en benadruk WOW- en OW-momenten
Sessie 4
17 november

Klantgerichte cultuur

Welke stappen zet je in je bedrijf om je customer experience te versterken? 

  • Klantgericht rekruteren en onboarden
  • Afspraken maken met je medewerkers
  • De impact van leveranciers en vaste partners
  • Klantbeleving altijd op de agenda houden

 

Onze expert

Sarah Keppens is zaakvoerder van Customerry  en expert in klantenbinding. Ze zet haar expertise in om de relatie met jouw klant grondig te verbeteren. Geen ingewikkelde businessstrategieën, wél gezond boerenverstand en een concrete aanpak. 

Voor wie?

Zaakvoerders, marketingverantwoordelijken of andere professionals met beslissingsbevoegdheid rond customer service, uit kmo's. 

Ook interessant

Meer sales & marketing? Ontdek het aanbod online. 

Contactpersoon

Evy Gordts

Coördinator lerende netwerken

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €950 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €1450 (excl 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.

Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 29 september. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: De ideale klantervaring
Datum inschrijving: 6 oktober 2025
Projectbedrag: €950 voor leden, €1450 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 16
Thema: beroepsspecifieke competenties

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Contactpersoon

Evy Gordts

Coördinator lerende netwerken

Adres

Kantoor Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Leden: €950 (excl. 21% btw)
Niet-leden: €1450 (excl 21% btw)

Meteen profiteren van ledentarief? Vraag hier je offerte voor lidmaatschap aan.

Kmo-portefeuille van toepassing, zie voorwaarden.

Voorwaarden

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 29 september. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen. De Kamer behoudt zich het recht om de opleiding te annuleren indien, ondanks alle inspanningen, de omstandigheden ons ertoe dwingen. Het volledige inschrijvingsgeld wordt dan teruggestort.

Kmo-portefeuille
Recupereer een deel van je opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien je beroep doet op de kmo-portefeuille, dien je nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
Benodigde informatie kmo-portefeuille
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: De ideale klantervaring
Datum inschrijving: 6 oktober 2025
Projectbedrag: €950 voor leden, €1450 voor niet-leden
Aantal opleidingsuren: 16
Thema: beroepsspecifieke competenties

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Customer Collective
Deloitte Voka Antwerpen-Waasland
De Ridder
Econopolis
facilicom
GSJ Advocaten
ING
Logo Mensura
Recrewtment
Logo SD Worx
logo Tormans
Logo Antwerp Port Epic