Voka Summer School: Mini MBA

21/08/2018

Nieuwe technologieën ontwikkelen zich in een razendsnel tempo, waardoor ook de behoeftes en verwachtingen van uw klanten pijlsnel de hoogte in schieten. Als bedrijf moet je tegenwoordig omnichannel aanwezig zijn. Zou het niet mooi zijn als jouw organisatie en je aanbod voortdurend mee evolueren met de behoeftes van je klant? Dat kan, maar alleen als je actie onderneemt op verschillende vlakken. Deze masterclass kmo-management is toegespitst op de specifieke noden van kmo’s en groeibedrijven om mee te blijven in een snel evoluerende wereld.

Op 3 dagen krijg je de essentie van een MBA: je onderneming laten groeien op een duurzame manier door kennis van de pijlers strategie, marketing, HR en leiderschap.

De bouwstenen van je onderneming op zo’n manier in kaart brengen en begrijpen dat je bedrijf en je aanbod voortdurend mee kunnen evolueren met de behoeftes van je klant en/of kunnen inspelen op de veranderlijke (bedrijfs)wereld? Dat kan, maar alleen als je actie onderneemt op verschillende vlakken. Deze mini MBA leert je hoe. 

De mini MBA kmo-management is toegespitst op de specifieke noden van kmo’s en groeibedrijven om mee te blijven in een snel evoluerende wereld.

Doelstellingen

  • Bewust en authentiek ondernemen met het oog op de toekomst.
  • De strategie van jouw onderneming vertalen naar de praktijk.
  • Jouw businessplan vertalen naar effectieve communicatie/marketing.
  • Je rentabiliteit verbeteren.
  • Geschikt personeel aanwerven.
  • Delegeren kun je leren.
  • Een context creëren waarin jij en je team business opportuniteiten optimaal benutten.
  • Met inzicht nieuwe ideeën genereren en jouw aanbod en dienstverlening optimaliseren.
  • ...

Programma

Module 1: Kmo met een visie en strategie

  • Kmo met een visie, hoe pak je dat aan in praktijk?
  • Wat is de strategie van jouw onderneming, op korte en lange termijn?
  • Een ondernemingsplan, luxe of noodzaak?
  • Creëer de juiste systemen, processen en procedures zodat jouw dagelijkse bedrijfsvoering efficiënt en effectief verloopt.
  • Ontwikkel een context waarin jij en je team business opportuniteiten optimaal benutten.

Module 2: Commercieel beleid: sales & marketing in praktijk

  • Onbekend is onbemind! Maak jouw onderscheidend vermogen duidelijk en scherp.
  • Leer een specifiek beleid uitstippelen, toepassen, evalueren, en bijsturen.
  • Ontdek hoe je jouw businessplan vertaalt naar effectieve communicatie/marketing.
  • Waarom kiezen klanten voor jou en hoe laat je ze participeren?
  • Krijg inzicht in hoe je nieuwe klanten werft door een combinatie van online en traditionele marketing.

Module 3: Personeel & Leiderschap: samen sterker vooruit!

  • Delegeren kun je leren: beheer jouw tijd op vlak van effectiviteit, kwaliteit en productiviteit.
  • Leer hoe je via inspirerend coachen het beste uit jouw team kan halen.
  • Werving & selectie : Ontdek hoe jij de juiste profielen aantrekt voor aanwerving.
  • Motiveren van medewerkers
  • Functionerings- en evaluatiegesprekken
  • Krijg meer betrokkenheid van je medewerkers.
  • Direct toepasbare methodes om inspirerende en meetbare doelen te stellen.
  • Ontdek het nieuwe werken en leidinggeven.

Trainer

An VermeulenAn Vermeulen, zaakvoerder van Yarlini, haalde haar master Toegepaste Economie en volgde bijkomende opleidingen bij o.a. Vlerick en haalde het Six Sigma Black Belt certificaat.

Met meer dan 20 jaar business- en managementervaring op de teller kan ze putten uit een brede ervaring in business development, sales, marketing en omnichannel/e-commerce. Ondernemingen runnen, optimaliseren en verder ontwikkelen zijn de rode draad in haar leven. Ze kent als geen ander de groeipijnen tijdens de levensloop van een kmo, grotere onderneming of multinational.

Haar strategisch inzicht, leiderschap en marketing ervaring heeft ze verworven als Sales Director bij een multinational waar ze meer dan 10 jaar werkzaam was.

Voor meer info neem contact op met anja.declercq@voka.be