In een wereld waarin klanten meer geïnformeerd en veeleisender zijn dan ooit, draait succesvol verkopen niet langer om traditionele verkooptechnieken, maar om het leveren van een gepersonaliseerde koopervaring die de verwachtingen van de klant overtreft. Door de menselijke dimensie te verbinden aan verkoop en een op maat gemaakte koopervaring te bieden, kunnen verkopers zich onderscheiden en vertrouwen winnen.
Waarom deelnemen aan deze opleiding?
In deze opleiding leer je hoe je verkoopgesprekken kan afstemmen op de unieke behoeften en voorkeuren van elke klant.
We doen dit het aan de hand van de RIO sales methodologie die emotionele intelligentie en empathie integreert in het verkoopgesprek.
Het RIO model beschrijft drie fundamentele verschillende manieren waarop klanten vertrouwen opbouwen en geeft inzichten en tips om op nauwelijks 10 seconden tijd je potentiële klant te ‘scannen’ en te zien of hij zijn beslissingen met het hart (R), hoofd (I), of buik (O) neemt.
Programma
Sessie 1: Introductie tot RIO©
- Basisprincipes van klantenpsychologie en de verschillende kanalen van vertrouwen
- Hoe de klant op maat begeleiden tijdens elke fase van de verkoop
Sessie 2: Gepersonaliseerd advies voor elk type klant (van voorbereiding tot presentatie)
- Het adviesgesprek voeren van voorbereiding tot presentatie met verschillende klantentypes
- Handige tips & tricks om de conversie tijdens klantengesprekken te verhogen (voorbereiding, behoefteanalyse, klantgerichte presentatie)
Sessie 3: Gepersonaliseerd advies voor elk type klant, deel 2
- Omgaan met bezwaren, afsluittechnieken en opvolging na de verkoop
- Simulaties en actieve oefeningen
Sessie 4: Practise lab – we brengen alles in de praktijk
- Oefenen op cases uit de dagelijkse realiteit van de deelnemers
Spreker
Jochen Roef is oprichter en trainer van Blinc Sales Institute, een bedrijf voor verkooptraining en -coaching op basis van persoonlijkheid. Hij is de grondlegger van de RIO differentiated selling methodologie en auteur van “Het Sales Boek” en "Mensen raken is klanten maken".
Voor wie?
- Ondernemers, bedrijfsleiders en freelancers
- Professionals die leads willen genereren en nieuwe klanten willen aantrekken
- Commerciële medewerkers en management