In een wereld waarin klantencontact steeds vaker op afstand plaatsvindt, wordt de rol van de binnendienst als commerciële krachtbron steeds belangrijker. Klantencontacten verlopen in veel organisaties steeds meer via telefoongesprekken, e-mail en video calls. Deze besparen zowel kosten als tijd in vergelijking met fysieke bezoeken maar benutten we hierbij alle commerciële kansen?
Waarom deelnemen aan deze opleiding?
Krijgen binnendienst medewerkers bijvoorbeeld de juiste verkooptraining? Kunnen zij klanten met enthousiasme te woord staan en inspelen op verkoopkansen tijdens hun interacties? Hoe kunnen zij op weerstand en ontevredenheid inspelen om de klantrelatie te versterken?
Vaak staan klanten open voor suggesties van een binnendienstmedewerker en met de juiste training kunnen zij dan ook een krachtige bijdrage leveren aan de klanttevredenheid én aan de omzetgroei.
Programma
Het programma bestaat uit drie delen:
- Uitblinken in afstandscontacten: Dit deel behandelt de kracht van klantcontact op afstand, het herkennen van klantbehoeften, effectief telefonisch en schriftelijk communiceren en het voeren van videogesprekken.
- Groeien met bestaande klanten: Dit gedeelte richt zich op het ontdekken van verkoopkansen, het subtiel voorstellen van extra producten of diensten, klantbehoud en het overtuigen van klanten zonder opdringerig te zijn.
- Moeilijke gesprekken voeren: Hier wordt geleerd hoe om te gaan met klachten, het geven van slecht nieuws en het effectief hanteren van weerstanden in klantgesprekken.
De opleiding is praktijkgericht, met oefeningen en cases in kleine groepen om de nieuwe vaardigheden te oefenen.
Spreker
Geert Delobelle is meer dan 30 jaar zelfstandig sales trainer en coach en zelf ook actief als remote customer success manager voor Thomas International klanten. Zijn gedrevenheid put hij uit de dankbaarheid die hij voelt bij de cursisten en de manier waarop zij hun commerciële vaardigheden in de echte praktijk met succes toepassen.
Voor wie?
Alle medewerkers die (op afstand) contacten hebben met klanten: customer service, logistieke planners, administratieve en technische diensten, dienst-na-verkoop, commerciële binnendiensten.