Overslaan en naar de inhoud gaan

Ontwikkel data-driven strategieën die niet alleen groeien, maar ook exponentieel presteren

Ben je klaar om je marketinginspanningen écht strategisch in te zetten en je omzet structureel te laten groeien? Dan is deze opleiding exact wat je nodig hebt. In een wereld waar campagnes snel komen en gaan, draait het succes van je marketing niet langer om losse acties, maar om heldere keuzes, scherpe positionering en consistente waardecreatie.

Tijdens deze opleiding ontdek je hoe je van marketing een hefboom maakt voor groei. Je leert niet alleen hoe je klanten aantrekt, maar ook hoe je de juiste klanten aantrekt en hen aan je bindt. We nemen je stap voor stap mee in het opbouwen van een doordachte marketingstrategie die wérkt.

What's in it for me?

Na deze opleiding heb je niet alleen een duidelijk beeld van wie je klanten zijn en wat hen drijft, maar weet je ook hoe je je aanbod op een strategische manier in de markt zet. Je leert hoe je marketing niet langer inzet als losse actie, maar als een doordachte groeimotor die rechtstreeks bijdraagt aan je bedrijfsdoelstellingen.

Je ontdekt hoe je jouw markt en concurrenten analyseert, je doelgroep segmenteert en een waardepropositie ontwikkelt die écht aanspreekt. Je stelt meetbare marketingdoelen op, vertaalt deze naar concrete acties en leert hoe je het resultaat van je strategie evalueert en bijstuurt.

Inhoud

Introductie

  • Wat betekent strategische marketing vandaag?
  • Waarom strategische keuzes vaak belangrijker zijn dan meer marketingbudget

Marktanalyse & positionering

  • Hoe breng je je markt in kaart: trends, spelers en krachten
  • Concurrentieanalyse: hoe verhoud jij je tot anderen?
  • Bepalen van een onderscheidende positionering 

Doelgroepsegmentatie & klantinzicht

  • Segmenteren: hoe splits je je markt slim op?
  • Persona’s bouwen: wie is jouw ideale klant?
  • Hoe pas je je communicatie en aanbod aan per doelgroep?

Jouw waardepropositie scherper stellen

  • Wat maakt jouw aanbod waardevol in de ogen van de klant?
  • De kracht van relevantie en eenvoud
  • Value Proposition Canvas 

Van inzicht naar strategische doelen

  • Hoe vertaal je marketing naar meetbare impact?
  • KPI’s kiezen die er écht toe doen
  • Voorbeelden van heldere marketingdoelen 

Doelgroep

Deze opleiding is gericht op:

  • Zaakvoerders en ondernemers die marketing willen inzetten als groeiversneller
  • Marketingverantwoordelijken of -coördinatoren die willen professionaliseren
  • Sales- of business developers die strategischer naar de markt willen kijken
  • Iedereen die werkt aan positionering, klantgerichtheid en merkversterking

Je hebt al een basiskennis marketing of praktijkervaring, en bent klaar om de stap te zetten naar een meer strategische aanpak die gericht is op duurzame impact en groei.

Ik schrijf me in

Deze opleiding in je eigen bedrijf?

Jouw expert

Carlo van Tichelen - Phobos & Actor 

Carlo van Tichelen.png

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

Adres

Voka KvK Mechelen-Kempen (kantoor Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€490 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf.

Niet-leden:
€740 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

KMO-portefeuille
De KMO-portefeuille is voor deze opleiding niet van toepassing.

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk t.e.m. 10 werkdagen voor de start van de opleiding. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?

Adres

Voka KvK Mechelen-Kempen (kantoor Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€490 (excl. btw)

10% korting vanaf een 2de deelnemer van hetzelfde bedrijf.

Niet-leden:
€740 (excl. btw)

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

KMO-portefeuille
De KMO-portefeuille is voor deze opleiding niet van toepassing.

Annulatie
Annuleren kan enkel schriftelijk t.e.m. 10 werkdagen voor de start van de opleiding. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.

Lees hier onze voorwaarden.

Meer info?

NTX
Van Havermaet
ING
Mensura
SDWorx
Deloitte Private
Degroof Petercam
PFL
Van Roey