Creëer impact en waarde voor de juiste doelgroepen door een brede kijk op je salesproces en vergroot zo je commerciële kansen
What's in it for me?
De markt en de mindset van klanten is veranderd. Dat vraagt om een vernieuwde en toekomstgerichte salesaanpak. Je klanten willen geen klassieke verkoper meer aan tafel, maar een expert-adviseur die hun business begrijpt en vooruithelpt. Tegelijk vragen economische onzekerheid, langere salescycli en complexe besluitvorming om een radicaal nieuwe salesaanpak. Vanuit een slimme segmentatie van het klantenbestand en het in kaart brengen van de verschillende touchpoints zoomen we verder in op belangrijke commerciële skills voor jezelf of voor collega’s in jouw bedrijf. We ontwikkelen jouw “elevator pitch” om waarde te creëren, klanten te challengen en zo commerciële kansen optimaal te benutten.
Programma
Via commerciële principes vergroot je je orderscorekans en benut je optimaal commerciële opportuniteiten. Direct toepasbaar, geen vage theorieën, maar concrete tools en technieken.
Inhoud
- Hoe de klantenpiramide je een strategie doet kiezen
- Via welke kalen bereik jij je klant
- Storytelling en slimme reference cases gebruiken
- Welke commerciële vaardigheden helpen je naar de sales top
- Hoe creëer je impact en waarde voor jouw bedrijf
- Hoe challenge jij je klant
- Jouw verkoopgesprek, een losse babbel of slimme houvast
- Jouw elevator pitch
- Principes van telefonische prospectie
- Volledige DMU’s beïnvloeden
- Next steps veiligstellen
Je krijgt inzicht in doelgroepen en communicatiemogelijkheden, en je ontwikkelt daarnaast proactief advies en een elevator pitch om meer impact te krijgen op prospecten en klanten.
Doelgroep
- Young professionals met 1-5 jaar werkervaring die hun strategisch, financieel en communicatief inzicht willen versterken.
- Next-gen opvolgers binnen familiebedrijven die zich voorbereiden op toekomstige leiderschapsrollen.
- Startende teamleiders en projectverantwoordelijken die hun managementvaardigheden willen aanscherpen.
Jouw expert
Sofie Ruts - LISS
Als afgestudeerd marketeer en na het behalen van een economische master startte Sofie haar carrière in een commerciële functie in de rekrutering sector. In deze zeer concurrentiële omgeving leerde zij de kneepjes van het prospecteren, verkopen, leidinggeven en leerde ze heel wat verschillende sectoren kennen. Deze praktijkervaring zet ze onder andere in als docent aan de Thomas More hogeschool, waar ze een aantal commerciële vakken doceert in de opleidingen Supply Chain Management, Financiën-en Verzekeringswezen, Immobiliën en Communicatie- en Sales support. Via deze ervaringen is haar training en coaching aanpak bij LISS pedagogisch onderbouwd.

Interesse in de andere sessies van het traject Business Essentials?
Schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de volgende sessies:
- Business essentials: Denk als een strateeg
- Vrijdag 26 september (Mechelen)
- Business essentials: Leid van binnenuit
- Vrijdag 10 oktober (Mechelen)
- Business essentials: Stuur met inzicht
- Donderdag 23 oktober (Geel)
- Business essentials: Maak het waar
- Vrijdag 21 november (Geel)
Telkens van 9.00u tot 17.00u
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.