Een ongenuanceerde uitspraak in een ongewenste of onverwachte context kan u en uw bedrijf imagoschade toebrengen.En precies dat willen we met deze mediatraining vermijden.
Hoe ga je te werk als een journalist jou een vraag stelt? Waar moet je op letten? Hoe anticipeer en reageer je op moeilijke vragen? Wat zegt jouw lichaamstaal? Welke zijn jouw valkuilen?
Met maximum 4 deelnemers krijg je op deze dag een gepersonaliseerde training met alle ruimte voor praktijkoefeningen en ervaringsuitwisseling.
Wat en voor wie?
Weten met wie je praat, wat je wel of beter niet zegt en hoe je het zegt: op het juiste moment en op de juiste plaats gevat en gepast communiceren. Dat is het doel van de mediatraining.
“Prepare a worst case scenario and get the best result in any other scenario.”
Een real-life belevingstraining in de TV studio's van RTV.
Programma
• Uitleg over medialandschap
• Do’s and don’ts bij een interview
• Montage van een interview
• Studiogesprek
• Wat als u niet communiceert?
Doelgroep
CEO, eigenaar-ondernemer, zaakvoerder, bedrijfsleider, woordvoerder
Deze mediatraining is bedoeld voor mensen die een beperkte ervaring hebben met journalisten, maar woordvoerder zijn voor hun bedrijf.
Zij die zich willen trainen en voorbereiden op communiceren met de media. Deze training geeft je meteen slagkracht in alle pers & mediacontacten.
Maximum 4 deelnemers. Dit garandeert een sterke interactie en verhoogt de return van het leerproces. Het is een echte leerervaring, een doe-workshop waar je door middel van 1 dag intense training een blijvende (gedrags-)verandering ondergaat. Aan den lijve ondervinden geeft een duurzame indruk.
Trainer Jan Rummens ![Jan Rummens]()
Jan Rummens (64) is meer dan 35 jaar actief in de media als journalist, redacteur, eindredacteur, programmamaker en presentator.
Hij heeft 29 jaar ervaring als mediatrainer voor o.a. Europees Parlement, IKEA, Porter Novelli Brussels, Bright More.