Overslaan en naar de inhoud gaan
Map
Voka Lerend Netwerk

Lerend netwerk Accountmanagers

In dit lerend netwerk leer je van een professionele salesexpert en wissel je kennis en ervaring uit met gelijkgestemden.

Als accountmanager vervul je een cruciale rol in het succes van de organisatie.
Enerzijds ben je de verbindende schakel tussen jouw klant en de onderneming in het uitbouwen en onderhouden van klantenrelaties. Anderzijds wordt jouw succes mee bepaald door de samenwerking met de verschillende interne afdelingen zoals marketing, interne sales, customer service enz.

Een sterk accountmanagement vertaalt zich in het identificeren van potentiële klanten,  het begrijpen van behoeften en het aanbrengen van oplossingen op maat. Een goed uitgebouwd accountmanagement draagt bij aan de groei van de organisatie.

Dit vraagt niet alleen sterke communicatieve en onderhandelingsvaardigheden maar ook een stevige dosis pro-activiteit en inlevingsvermogen. Je gaat voortdurend op zoek naar nieuwe trends en ontwikkelingen die je scherp weet te analyseren. Je investeert in duurzame relaties en concurrentiekracht.

Daarnaast is het ook belangrijk te investeren in jezelf en is het steeds waardevol te connecteren met gelijkgestemden. Het delen van ervaringen en successen zorgt voor verrijkende inzichten die bijdragen tot het optimaliseren van jouw functie en het nóg versterken van jouw positie.

Een lerend netwerk op jouw maat

Tijdens het lerend netwerk gaan we hiermee aan de slag. Een professionele sales expert faciliteert en deelt kennis en ervaringen. De groepsdynamiek zorgt voor een brede waaier aan opportuniteiten om van elkaar te leren, kennis en succesverhalen uit te wisselen.

Tijdens de kick-off bepaal je zelf, samen met de andere deelnemers, mee de inhoud van de volgende 5 sessies van telkens een halve dag.

Uiteraard begeleiden we jou inhoudelijk tijdens deze oefening zodat je de juiste keuzes kan maken die nodig zijn om jouw gewenste resultaten te bereiken. 

Mogelijke thema's

  • Klantgericht denken: optimaliseer jouw klantgerichtheid doorheen alle aspecten van accountmanagement 
  • Methodieken om de behoeften van de klant nog beter te begrijpen en in te vullen
  • Customer journey mapping
  • Effectieve communicatie: verfijn jouw communicatievaardigheden om met succes te onderhandelen, te overtuigen en verbindend te communiceren
  • Succesvolle klantgesprekken
  • Hoe zorg je voor ambassadeurs 
  • Strategisch accountmanagement: bouw aan lange termijn relaties die een toegevoegde waarde bieden voor de klant en de organisatie
  • Het opstellen van een strategisch accountplan
  • Creatieve prospectie

Tijdens deze interactieve sessies gaan we aan de slag met concrete voorbeelden en praktische cases vanuit jouw eigen werksituatie.

Na dit traject sta je sterker in je schoenen wat niet alleen je verkoopresultaten positief zal beïnvloeden maar ook aan je werkplezier. 

Extra meerwaarde

De sessies gaan door bij de deelnemende bedrijven zodat je ook op deze manier inspiratie en nieuwe ideeën kan opdoen. 

Doelgroep

Ben je accountmanager, vertegenwoordig je jouw organisatie bij klanten en prospecten? Heb je een eigen klantenportefeuille en combineer je relatiebeheer met sales? Dan is dit lerend netwerk zeker iets voor jou. 

Jouw coach

Caroline Gentier heeft een rijkgevuld parcours van 25 jaar doorlopen van sales professional naar duurzaam accountmanagement tor sales development, waarbij ze telkens teams aanstuurde in transitie, groei en ontwikkeling. Ze deelt graag haar passie en ervaring door het aanreiken van praktische tools, inzichten en strategieën die toepasbaar zijn in de dagelijkse werkzaamheden van een gedreven en succesvol accountmanagement.

Contactpersoon

Regine Vyverman

Opleidingen - Arbeidsmarkt

Wanneer

Prijs

Voka-leden: 950 euro (excl. btw)

Niet-leden: op aanvraag

Nog geen lid? Neem contact op met welkom@voka.be voor info over onze vele ledenvoordelen.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Voor deze activiteit kan je kmo-portefeuille aanvragen, indien jouw bedrijf hiervoor in aanmerking komt. Ons registratienummer is DV.O105301. Kies het thema 'beroepsspecifieke competenties, 24 opleidingsuren. Registreer op www.kmo-portefeuille.be

kmo-portefeuille