Een doeltreffende salesaanpak en overtuigende face-to-face verkoopgesprekken zijn een onmisbare factor in een commerciële strategie, zelfs in tijden van digitale marketing. Tijdens deze driedelige workshop krijgen startende ondernemers concrete inzichten en praktische tips aangereikt om hun salesaanpak en verkoopgesprekken op korte termijn te verbeteren en te professionaliseren. Bavo Goos van Smart-boost neemt je tijdens dit lab graag op sleeptouw naar een performanter salesbeleid.
Programma
Workshop 1 – Ontwikkel een doeltreffende salesaanpak
Succesvolle verkopers zijn georganiseerd en hebben een plan. Ze weten precies welke acties ze vandaag moeten ondernemen om hun resultaten van morgen te beïnvloeden. Maar hoe ontwikkel je een doeltreffende salesaanpak? In deze workshop bespreken we de onderscheidende kwaliteiten van een topverkoper. We onderzoeken waarom het zo belangrijk is om de klant centraal te stellen en hoe we dat in de praktijk ook effectief doen. We doorgronden het beslissingsproces van klanten en leren hoe we iemand helpen evolueren van een behoefteherkenning naar een uiteindelijke aankoop.
Workshop 2 – Werf nieuwe klanten met slimme prospectie
Door te prospecteren vind je nieuwe kansen om te groeien. Toch ervaren heel wat salesprofessionals prospectie als bijzonder uitdagend. Dat kan leiden tot onzekerheid en zelfs gemotiveerde verkopers raken ontmoedigd door tegenvallende resultaten. Daardoor schuiven ze deze kerntaak op de lange baan en zetten ze een rem op hun groei. Hoe enthousiast ben jij over prospectie? En hoe doeltreffend is jouw aanpak? Deze workshop verandert je kijk op prospecteren. Je ontwikkelt een slimme prospectiemethode die bij jou past en leert hoe moderne tools jouw plezier én succesratio zullen verhogen.
Workshop 3 – Voer overtuigende verkoopgesprekken
Verkopen kan je leren! Succesvolle verkoopgesprekken, die zowel fysiek als online kunnen plaatsvinden, hebben een vaste structuur met een aantal cruciale fases. Voor elke stap in het verkoopgesprek kunnen specifieke gesprekstechnieken ingezet worden. Tijdens deze workshop krijg je alle knepen van het salesvak aangereikt om overtuigende verkoopgesprekken te voeren: van de behoefteanalyse over de presentatiefase en het omgaan met weerstand tot en met het sluiten van de deal.