Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Lab: Een langetermijn online marketingstrategie voor uw bedrijf
Lab: Een langetermijn online marketingstrategie voor uw bedrijf
  • On- en offline

Lab: Een langetermijn online marketingstrategie voor uw bedrijf

Het belang van online marketing voor een onderneming is in turbulent 2020 alleen maar toegenomen. Het is niet meer de vraag of uw bedrijf online aanwezig moet zijn, maar wel hoe u dit op een goede en gestructureerde manier moet doen. In dit lab starten we bij de basis en bouwen we geleidelijk aan een langetermijnstrategie op. Met als doel meer leads en klanten naar uw onderneming te leiden. 

Sessie 1: Een performante website: de basis van uw online marketingstrategie - Online

Online marketing, u begint er best goed voorbereid aan. Vooraleer u enthousiast van start gaat met uw marketingplan is het belangrijk om uw website helemaal op punt te zetten. Stel uzelf de vraag wat u wilt bereiken. Meer leads? Wilt u online verkopen? Of moeten mensen een afspraak maken om naar uw showroom te komen? Het zijn cruciale vragen die aan de basis liggen van de structuur van uw site. Aan de hand van concrete voorbeelden overlopen we in deze sessie de succesfactoren van een goed werkende website.

Sessie 2: Uw publiek uitbreiden - Online

De structuur en content van uw site staat op punt? Dan is het tijd om uw publiek uit te breiden. In deze sessie leert u hoe u uw site vindbaar maakt in Google en via welke kanalen u online meer verkeer naar uw site kan sturen. We staan stil bij de sterktes en zwaktes van de verschillende socialemediakanalen en hoe u er de juiste uitkiest om uw doelstellingen te halen.

Sessie 3: Online adverteren - Online

Uw website staat ondertussen op punt en levert dagelijks nieuwe potentiële klanten op. Maar op belangrijke momenten of tijdens actieperiodes wilt u uw producten extra in de kijker te zetten. Welke kanalen kunt u hiervoor inzetten en wat kan u met deze kanalen doen? Hoe kiest u een goede doelgroep? Hoe moet u de prestaties van uw advertenties evalueren? In deze sessie gaan we een stap verder en bekijken we stap voor stap hoe u online advertentiecampagnes voor uw bedrijf opzet.

Sessie 4: Leer uit wat u doet en let op de details - Fysiek

Yes! De motor draait en uw website is ondertussen een onmisbare schakel in de sales voor jouw bedrijf. Nu is het belangrijk om alle campagnes goed te evalueren en van daaruit de juiste actie te ondernemen. Stap voor stap kleine verbeteringen aanbrengen, zorgt ervoor dat bezoekers sneller tot conversie overgaan. Deze sessie biedt u handige tips en tricks om uw online visibiliteit te optimaliseren!

Sessie 5: Terugkommoment - Fysiek

In de vijfde sessie gaan we dieper in op enkele topics waarover u nog vragen heeft of waarover u nog meer wilt te weten komen. Daarnaast worden de websites van de verschillende deelnemers op enkele punten gescreend zodat iedereen na de laatste sessie met enkele concrete to do's aan de slag kan!

Inschrijven voor dit Lab kan hier. Voor meer info kunt u contact opnemen met Anouk Andries.

Doelgroep

Ondernemers of hun marketingmedewerkers die online vindbaarheid van hun onderneming willen verhogen.

Spreker

Jelle Ryckoort is online marketing expert bij Mex United. Hij is een wizard die de perfecte online marketing mix uitwerkt. Hij zet campagnes op, volgt op en stuurt bij. Met aandacht voor kwalitatieve en relevante content. Zijn aanpak is gebouwd op zijn jarenlange praktijkervaring.

Contactpersoon

Anouk Andries

Member Services - Logistiek/supply chain/sales en marketing

Wanneer

Prijs

  • Voka-leden: 890 euro (excl. btw)
  • Niet-leden: 1035 euro (excl. btw)

Voor dit Lab kunt u gebruik maken van de kmo-portefeuille. Uw aanvraag dient te gebeuren ten laatste binnen de 14 kalenderdagen na de eerste sessie.

Registratienummer: DV.O104126.
Aantal opleidingsuren: 15

KMO-portefeuille

Voorwaarden

Kosteloos annuleren kan enkel per mail naar de genoemde verantwoordelijke en dit uiterlijk tot 7 werkdagen voor aanvang van de opleiding. Bij laattijdige annulatie zal het volledige bedrag verschuldigd blijven. U kunt zich wel laten vervangen door een collega die aan de doelgroep voldoet.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka
ING
Proximus
SD  Worx
CRM Group