Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Interne communicatie : de succesfactor voor jouw organisatie
Logo Kameracademie

Interne communicatie : de succesfactor voor jouw organisatie

Dagelijks maken heel wat bedrijven zich zorgen over het communiceren met hun klanten. Toch is er nog een ander aspect dat je als organisatie niet uit het oog mag verliezen: interne communicatie.

Wanneer collega’s, teams, afdelingen of departementen niet meer efficiënt en effectief met elkaar communiceren, dan draait met verloop van tijd alles in het honderd. Doelen worden niet (meer) bereikt, men kan zich niet meer identificeren met het bedrijf, de motivatie neemt af, de informatiestroom neemt af en dat leidt allemaal tot hogere kosten en een lagere omzet.

Een goed doordachte interne communicatie is dus key voor elk bedrijf.

Programma 
Dag 1 

  • Het draagvlak Interne Communicatie
    • Wat verstaan we onder interne communicatie?
    • Waarom communiceren wij? De psychologie achter…
    • Trends in communicatie en hoe hierop reageren/ of communicatie inzetten
  • Over communicatieactiviteiten en –competenties
    • Welke competenties en vaardigheden hebben we nodig
    • Structuur/opbouw van Interne Communicatie
  • Bedrijfsidentiteit – visie, missie, waarden en cultuur
    • Bepalend voor de manier hoe je communiceert binnen een bedrijf
  • Contentstrategie & kanalenmix
    • Need & nice to know informatie
    • De kracht van een communicatiemiddel bepalen
    • Push & Pull communicatiekanalen

Dag 2 

  • Verandercommunicatie
    • Waarom specifieke verandercommunicatie
    • Modellen van change communicatie
    • Hoe anders communiceren tijdens veranderingen
  • Leiderschapscommunicatie
    • Cascadering van informatie binnen organisaties
    • Communicatiecompetenties voor leiders
  • Praktijkoefening – opmaken van een communicatiestrategie
    • Elke deelnemer start met de opbouw van een communicatiestrategie ngl. zijn/haar onderwerp
    • Onderdelen van een communicatiestrategie, voorbeelden en meten is weten (KPI’s)
    • Per stap krijg je een individuele begeleiding van de trainer 

Tijdens deze opleiding werkt de trainer met heel veel praktijkvoorbeelden en wordt er heel interactief gewerkt. 

Doelgroep
Verantwoordelijken en medewerkers communicatie of HR en iedereen die verantwoordelijk is voor het implementeren van interne communicatie.

Jouw trainer
Martine Van Driessche - Tinc communicatie en directeur van Vonk (Belgische vereniging voor Interne Communicatie)
 

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen - Kempen (Locatie Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€ 680 Excl. BTW

VROEGBOEKKORTING: t.e.m. 24 januari 2020 betaal je als Voka lid slechts € 612.

Niet-leden:
€ 1020 Excl. BTW

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is € 680 voor leden van Voka en € 1020 voor niet-leden.  Indien je inschreef voor 25 januari is het bedrag €612.  De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons erkenningsnummer is DV.O104982.
Meer info: www.kmo-portefeuille.be

Annulatievoorwaarden
Annulering van jouw inschrijving is, uitsluitend schriftelijk (per e-mail), mogelijk tot 10 werkdagen voor het begin van het seminarie. Vanaf 10 werkdagen blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Jouw plaats mag echter altijd door een collega worden ingenomen.

Meer info
kameracademie.mk@voka.be
Tel: 014/56 30 30

VGD - Audit, tax & accountancy
ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
Deloitte Private
pfl
Varo
Intervest Offices & Warehouses - Greenhouse