Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Infosessie: Nieuwe importreglementering in Saudi-Arabië - Saber/Saleem en pre-inspection
saudi

Infosessie: Nieuwe importreglementering in Saudi-Arabië - Saber/Saleem en pre-inspection

Saudi-Arabië eist dat alle zendingen met producten die onder de technische regulering vallen van de SASO (Saudische organisatie voor standaarden, metrologie en kwaliteit) een productcertificaat krijgen en dat elke zending voorzien wordt van een verzendingscertificaat. Deze certificaten bewijzen dat de producten voldoen aan de relevante standaarden en technische reguleringen.

Met de ontwikkeling van SALEEM (Saudisch programma voor productveiligheid) zorgt SASO bovendien voor de implementatie van SABER, een elektronisch platform voor conformiteitsbeoordeling. SASO moedigt de handelssector aan om dit platform te gebruiken om zowel product- als verzendingscertificaten aan te vragen voor goederen die onder de technische regulering van de SASO vallen en om certificaten voor eigen declaraties en verzendingscertificaten aan te vragen voor goederen die niet onder een van de technische SASO-reguleringen vallen.

Vanaf 15 januari 2020 worden de laatste productgroepen toegevoegd aan het SALEEM-programma. Het nieuwe programma wordt dan volledig uitgevoerd en de conformiteitsbeoordelingsprocedures zijn volledig herzien. Over het algemeen zijn er slechts weinig producten uitgezonderd van het verplichte programma.

Tijdens deze infosessie zal SGS jullie alle nodige info over deze vrij nieuwe reglementering verschaffen. Er is tevens ruimte en mogelijkheid tot het voorleggen van individuele cases met betrekking tot inspectie en conformiteitscertificaten in het algemeen.

SGS is wereldleider op het gebied van inspectie, controle, analyse en certificering. 

Doelgroep: exportmedewerkers en exportmanagers, logistiek verantwoordelijken, CFO, CEO die instaan voor verzendingen naar derde landen.

Geïnteresseerd? Schrijf u dan hier in. Voor meer info kunt u terecht bij Daphne Renier
 

Contactpersoon

Daphne Renier

Kennis & advies/Internationaal ondernemen

Adres

Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen
President kennedylaan 9A
8500 Kortrijk

Wanneer

Prijs

Voka-leden: gratis

Niet-leden: 100 euro

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Annuleren kan schriftelijk tot 24 uur voor de opleiding door een mail te sturen naar daphne.renier@voka.be. Indien u na deze termijn nog wilt annuleren, wordt er voor de Voka-leden een no show fee van 30 euro aangerekend. Niet-leden blijven bij laattijdige annulering het totale factuurbedrag verschuldigd.

Hulp nodig?

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Vraag het @ Voka
CRM Group
DHL
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx