Skip to main content
  • Home
  • Activiteiten
  • Forfaitaire onkostenvergoedingen en andere terugbetalingen van onkosten
Forfaitaire onkostenvergoedingen en andere terugbetalingen van onkosten

Forfaitaire onkostenvergoedingen en andere terugbetalingen van onkosten

Een correct onkostenbeleid is ook een stap vooruit bij fiscale en sociale controles!

Bent u voldoende op de hoogte van de recente regelgeving inzake de terugbetaling van onkosten? Het zijn deze vergoedingen die vaak het eerst worden gecontroleerd bij een fiscale of sociale controle. Eventuele sancties bij foutieve toepassing zijn niet te onderschatten.
Deze korte maar krachtige pragmatische opleiding licht u in over de do’s en don’ts in deze materie. Zo bent u voorbereid bij een eventueel verrassingsbezoek van een inspectiedienst en vermijdt u onnodige sancties.

INHOUD

  • Wanneer en waarom kiezen voor een forfaitaire terugbetaling van onkosten?
  • Waarom een fiscaal akkoord aanvragen en hoe optimaliseren?
  • Wat zijn de sociale/fiscale gevolgen van een herkwalificatie?
  • Hoe de terugbetaling van kosten binnen de onderneming reglementeren?
  • Hoe reageren in geval van sociale inspectie?
  • Welke risico's zijn verbonden aan het ter beschikking stellen van een gsm, een computer en een internetaansluiting?
  • Wat kan terugbetaald worden aan werknemers die zich binnen België en naar het buitenland verplaatsen en aan buitenlandse werknemers?

 

DOELGROEP
Dit seminarie richt zich tot bedrijfsleiders, financieel directeurs, hr-directeurs en hun medewerkers, bedrijfsjuristen, compensation- & benefitsverantwoordelijken en payrollbeheerders.

SPREKERS
Stéphanie Nys en Sofie Bontinck, Deloitte Accountancy

Adres

Zetel Antwerpen
Markgravestraat 12
2000 Antwerpen

Wanneer

Prijs

Als lid betaalt u 150 euro (excl. 21 % btw).
Als niet-lid betaalt u 210 euro (excl. 21 % btw).

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Annuleren kan enkel schriftelijk tot en met 28 maart 2019. Nadien blijft het volledige bedrag van de factuur verschuldigd. Een ingeschreven deelnemer mag zich wel door een andere persoon laten vervangen.
 
Gelieve uw aanvraag bij kmo-portefeuille pas in te dienen nadat u de factuur heeft ontvangen.
 
Recupereer een deel van uw opleidingskosten via de kmo-portefeuille. De aanvraag moet ten laatste twee weken na de start van de opleiding gebeuren op www.kmo-portefeuille.be. Indien u beroep doet op de kmo-portefeuille, dient u nog btw op de volledige opleidingskost te betalen.
 
Benodigde informatie kmo-portefeuille:
Het registratienummer van Voka – Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland: DV.O104083.
Type dienstverlening: opleiding
Datum inschrijving: factuurdatum
Projectbedrag: €150 voor leden, €210 voor niet-leden (btw dient rechtstreeks aan ons betaald te worden)

Heeft u nog vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren: 03 232 22 19 of sem.aw@voka.be.

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Deloitte
facilicom
Four & Five
ING
Logo Mensura
NN
Proximus
Recrewtment
SD Worx