Coördineer jij de digitalisering van jouw bedrijf of ben je verantwoordelijk voor de verbetering van bedrijfsprocessen? Met deze community van gelijkgestemde Digital Project Managers verbeter je jouw skills om jouw job nog beter uit te oefenen.
Is dit lerend netwerk iets voor jou?
Als je de digitalisering van jouw bedrijf coördineert of verantwoordelijk bent voor de verbetering van bedrijfsprocessen, is dit lerend netwerk op maat van jou geschreven.
Of het nu gaat over een ERP-implementatie, het uitrollen van een nieuw klantenplatform, of het starten met een data & AI project: als programmaverantwoordelijke moet je al deze zaken op poten zetten. Het is allesbehalve evident om al deze balletjes in de lucht te houden.
In dit lerend netwerk brengen we jouw collega’s uit verschillende industrieën en achtergronden samen om ervaringen en best practices uit te wisselen.
Waarom deelnemen aan dit traject?
Ons programma is erop gericht om je skills en kennis te vergroten, en jou te helpen groeien in je rol als digital project manager.
Wanneer je aan ons traject deelneemt, krijg je de kans om te leren van anderen, ervaringen te delen met een groep professionals en te connecteren met een community van gelijkgestemde professionals.
Structuur van een sessie
In elke sessie gaan we aan de slag met een beperkte groep van digital project managers en business process experten die ervaringen, uitdagingen en succesverhalen met elkaar delen. Zo profiteren we van elkaars ervaringen. We focussen per sessie op één onderwerp (ontdek ons voorstel hieronder).
Case studies en getuigenissen
Als deelnemer krijg je de kans om een case of getuigenis naar voor te brengen. Na je presentatie krijg je feedback en advies van experten en je collega’s.
Keynote door een expert
Daarnaast nodigen we bij elke sessie een spreker uit die waardevolle inzichten en advies over de laatste trends en best practices in dit domein deelt. Je krijgt de kans om vragen te stellen en je eigen uitdagingen naar voor te brengen bij de spreker, en van hun expertise te leren.
Onderwerpen
- Kick-off: Het projectcharter
Deze sessie gaat over jou en de context van je project:- Wat zijn de doelstellingen
- Wat is de strategische context
- Wat zijn de risico’s
- Wie zijn je stakeholders
- Wat is je tijdslijn en welke zijn je milestones
Het doel van deze sessie is om elkaar te leren kennen en om de onderwerpen en experten voor de volgende sessie te bepalen.
- Mogelijke topics voor volgende 4 sessies:
- Welke tools komen klassiek aan bod in bedrijfsvoering en hoe stem je ze op elkaar af: enterprise architectuur
- Hoe kunnen ontwikkelaars en gebruikers met elkaar communiceren: processen tekenen en requirements engineering
- Hoe neem je de juiste aankoopbeslissingen: toolselectie en aanbesteding
- Hoe betrek je de organisatie bij het verloop van je project: projectorganisatie en key users, verandercommunicatie en adoptie
- Hoe zorg je ervoor de je tijdlijn onder controle blijft: Project opvolging, voortgang meten en alles in de juiste banen blijven houden
- Hoe zorg je ervoor dat je zeker bent dat alles werkt vooraleer je overgaat tot een go live: key user opleiding en testing
- Hoe geraak je zonder kleerscheuren door de go-live: cutover en datamigratie
- ...
- Finale : informele activiteit
Praktische info
Hoe schrijf ik me in?
Neem contact op met Dries Mahieu of plan een moment in zijn agenda.
Prijs
950 euro
Locatie
Voka Vaart, Werf 8, 9300 Aalst