Skip to main content
  • Activiteiten
  • Business Dates - Zet in op internationale, strategische groei

Business Dates - Zet in op internationale, strategische groei

Toets op 29 september je vragen in het kader van strategische (internationale) groei af met een ervaren ondernemer tijdens een online klankbordsessie!

 

Afbeelding met tekst, illustratie

Automatisch gegenereerde beschrijving

Je stak al heel wat op over het onderwerp ‘Inzetten op strategische (internationale) groei aan de hand van de content video’s van Michael Humblet en de daarop volgende groepssessie(s) en/of gesprekken met je coach en collega-ondernemers.

Op woensdag 29 september bieden we je de mogelijkheid om jouw specifieke vragen in het kader van dit thema af te toetsen met ervaren ondernemers tijdens de online business dates. Je krijgt ook de kans om te netwerken met de meer dan 80 andere Vlaamse scale-up bedrijven die op dit moment in Vlaanderen een Bryo ScaleUp traject volgen. Hiermee ronden we de module ‘Inzetten op strategische (internationale) groei af.

Hoe ziet mijn persoonlijk programma eruit?
16.00 uur introductie
16.15 uur start eerste timeslot (45 minuten) / mogelijkheid tot netwerken
17.15 uur start tweede timeslot (45 minuten) / mogelijkheid tot netwerken
18.15 uur start derde timeslot (45 minuten) / mogelijkheid tot netwerken
19.15 uur start vierde timeslot (45 minuten) / mogelijkheid om te netwerken 
20.00 uur de online sessie wordt gesloten

Je kan je persoonlijk programma samenstellen door ten laatste op 22 september maximaal 2 timeslots te boeken. We hanteren het principe first register, first serve!

Voorbeeld: mogelijkheid om aan te sluiten op timeslot 1 en 2 met einde om 18 uur of timeslot 2 en 3 met latere start en einde om 19 uur of  timeslot 1 en 3 met lange pauze. Er is ook mogelijkheid om binnen de voorziene timing tijdens de niet geboekte momenten online te netwerken met andere deelnemers. Het is mogelijk om voor 1 timeslot in te schrijven. Het is niet mogelijk om voor 3 timeslots in te schrijven (tenzij er na 22 september nog een plaatsje beschikbaar is).


Opmerking: omwille van het tijdsverschil met de US en de beschikbaarheid van Sophie Boutelgier wijken de timeslots van haar dates af van de aangegeven uren die in dit programma zijn weergegeven.

Hoe boek ik mijn dates?

Boeken kan door ten laatste op 23 september je timeslots te reserveren. We werken volgens het fist reserve, first serve principe. Hoe langer je wacht met boeken, hoe groter de kans dat de klankborden waar je een date mee wil boeken niet meer beschikbaar zijn. Schrijf dus snel in op de voor jou relevante klankborden waar jij iets van kan opsteken en waar je concrete vragen voor hebt.

Spelregels:

  • Je kan inschrijven op maximaal 2 timeslots. Het is ook mogelijk om voor 1 slot in te schrijven. Het is niet mogelijk om voor 3 slots in te schrijven (tenzij er na 22 september nog een plaatsje beschikbaar is).
  • Typ je naam bij het klankbord en het uur van je keuze.
  • Er worden maximaal 3 deelnemers per timeslot toegelaten. Staan er in een timeslot 3 namen, dan rekenen we op je eerlijkheid dat je de naam van je Bryo-collega niet overschrijft. Je kan je naam ook niet meer toevoegen als er al 3 deelnemers bij het klankbord in een timeslot staan vermeld.
  • First reserve =  first serve: beschikbaarheden zijn volgens dit principe en sowieso beperkt!
  • De slots in grijze vakjes zijn niet beschikbaar, je kan bijgevolg in die cellen ook je naam niet typen.

Deadline om in te schrijven is op 23 september om 17 uur.

Hoe word ik op de hoogte gebracht van mijn finale planning?

Je ontvangt ten laatste op dinsdag 28 september een mail met de praktiche details, jouw persoonlijke planning (inclusief de linken naar de meetings met de ervaringsdeskundigen) en de link om in te loggen op de online sessie (voor deelname aan de introductie en de netwerking).

Check eerst even of je naam terug te vinden is in de planning. Ben je ingeschreven op een date maar ontving je geen mail, neem dan contact op met je Bryocoach of met Annelies (0498818424).

Hoe bereid ik me voor? - Hoe verloopt de sessie?

De focus van de gesprekken ligt op het beantwoorden van jouw vragen. We mikken dus op interactieve sessies. Op deze pagina kan je zien wat de focusexpertise is van het klankbord waarmee je in gesprek gaat. Bereid je date voor door het profiel van het klankbord te checken en door vooraf na te denken over de vragen die je wil stellen.

Zorg dat je stipt aanwezig bent in je online meetings zodat je kort de tijd krijgt jezelf voor te stellen aan het klankbord en de andere deelnemers. Wil je graag vooraf meer info over welke deelnemers nog in jouw gesprek deelnemen?  Je kan hun profiel checken via de planningspagina.

Hou je aan de timing van het timeslot (45 minuten) zodat de pauzemomenten gerespecteerd kunnen worden en iedereen telkens stipt aanwezig is op een volgende afspraak.

Op teachable blijven de video’s binnen deze module beschikbaar. Je kan ze zeker nog even bekijken ter voorbereiding van je business dates.

  • Masterclass Michael Humblet
  • Het belang van sales en netwerken met collega Sophia De Bruyne
  • Internationalisering met collega Joeri Stoop 
Ik ben onverwacht verhinderd. - Ik slaag er niet in om in te loggen op mijn sessie.

We gaan er van uit dat iedereen die is ingeschreven is op een date ook effectief aanwezig is op de afspraak. Kan je door omstandigheden toch niet aanwezig zijn of lukt het niet om in te loggen, verwittig dan onmiddellijk je coach of Annelies. Het is niet nodig om het klankbord rechtstreeks te contacteren.

Alle contactgegevens zijn terug te vinden op deze pagina.

Klankborden

Afbeelding met tekst, persoon, person

Automatisch gegenereerde beschrijving

Na een ervaring van meer den 20 jaar in het opbouwen en schalen van verkoopteams realiseerde Michael Humblet zich dat we eerst het meest fundamentele probleem moeten aanpakken, namelijk: ‘niemand kent jou’. Als je jouw expertise kan opschalen naar marktleiderschap, keer je de hele verkoopcyclus om. Michael schreef hierover een boek vol strategieën en pragmatische voorbeelden Hij is oprichter van Chaomatic (sales strategy & modelling and operationalising thought leadership) en School of sales.


Je kan bij Michael terecht voor:
Vragen over schalen in sales

  • Hoe word ik als scaleup founder een thought leader in mijn (niche) markt?
  • Hoe bouw ik een creëert een efficitieve B2B lead machine?
  • Hoe schaal ik op een efficiënte manier content?
  • Hoe bouw ik een krachtige value ladder?

Vragen over je sales pitch, aqcuisitie strategie en je sales en marketing team.

Meer info:
https://chaomatic.com/
https://www.linkedin.com/in/michaelhumblet/

#Thoughtleadership #B2BSalesMachines #Funnels&Pitches

Birger Vanacker is oprichter van Flavor Shop, een high end delicatessenzaak die producten aanbiedt die je niet gemakkelijk in andere winkels vindt. Particulieren komen hier vooral originele geschenken en lekkers kopen, al dan niet in de winkel of via de website. Bedrijven kunnen bij Flavor Shop terecht voor het samenstellen van geschenken voor personeel of klanten.  Het bedrijf heeft ook een groothandelsactiviteit opgestart, gericht op zowel de Belgische als Nederlandse markt.

Je kan bij Birger terecht voor:
Vragen rond retail, kassa-systemen en stockbeheer,  invoer en uitvoer, conceptontwikkeling, e-commerce, franchising, marketing, B2B verkoop, B2C verkoop, private label.

Meer info:
https://www.flavor.shop/nl/
https://www.linkedin.com/company/the-flavor-shop/
https://www.linkedin.com/in/birgervanacker


#Foodretail #Ecommerce
 

Afbeelding met persoon, muur, binnen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Evelyn is internationaal ondernemer en inspireert met haar verhaal vele internationale topondernemers en startups.
Ze waagde de sprong in het onbekende, wat 5 jaar geleden met vallen en opstaan ging. Inmiddels leidt zij vanuit Dubai haar outsourcing agency voor architecten, waar zij Royal Partnerships aanbiedt, en is zs aangesteld als Strategic Partnership Advisor voor investeerders en startups.

Je kan bij Evelyn terecht voor:
Vragen over internationale expansie, international business development en sales. 
Ondernemen als startup in Dubai. 
Een externe blik op je strategie, processen en HR.

Meer info:
https://esteconnect.com/
https://www.linkedin.com/in/evelynstremersch/

#resilience #international #strategy       

Afbeelding met lucht, persoon, buiten, person

Automatisch gegenereerde beschrijving

Marc heeft kunnen genieten van alle facetten van het ondernemen: nieuwe bedrijven oprichten, verschillende vormen van financiering aantrekken, hoge groei realiseren, een bedrijf verkopen, bedrijfsfusies, etc.
Hij trad in 2015 in dienst bij Unifly als aandeelhouder en Chief Executive Officer met als doel om het wereldleider te maken op het gebied van Unmanned Traffic Management. Binnen 4 jaar waren ze in staat om meer dan 22 miljoen euro op te halen bij zowel strategische investeerders als durfkapitaalfirma's. Het Belgische bedrijf groeide van 1 naar 58 medewerkers, met dochterondernemingen in de VS en Denemarken en een kantoor in Columbia. Sinds februari 2021 werkt Marc bij SABCA.

Je kan bij Marc terecht voor:
Vragen over internationaal schalen (opzetten buitenlandse vestigingen, interne processen, financiering, etc.).
Vragen over unmanned traffic management.

Meer info:
https://www.sabca.be/
https://www.linkedin.com/in/marckegelaers/?originalSubdomain=be

#Financiering #M&A #Internationalisatie

Kimbal is stichtend lid van Clear2Pay en mede-oprichter - Chief Executive van ThreeAndMore, een gratis sociaal digitaal platform voor gemeenschappen, clubs en verenigingen die hun leden de middelen bieden om hun passie te delen. Vandaag is Kimbal Chief Strategy Officer bij Rombit, dat 'Man Meets Machine'-oplossingen met ingebouwde intelligentie levert om de productiviteit, veiligheid en beveiliging van het operationele personeel en de ‘mobile assets’ te verbeteren.

Je kan bij Kimbal terecht voor:
Vragen rond internationaal schalen met betrekking tot de strategie, het operationele, organisatiestructuur, recruitment, marketing en M&A.

Meer info:
https://rombit.com/
https://www.linkedin.com/in/kimballfelix/?originalSubdomain=be

#Strategy #M&A #Marketing

Joachim Lauwers (@JoachimLauwers) | Twitter

Joachim is Chief Product Officer bij Destiny Zaventem. Hij is verantwoordelijk voor het brengen van standaardisatie en afstemming tussen kernproducten in de bestemmingsgroep met betrekking tot ondernemerschap en ‘local touch & preferences’. Veilige cloudcommunicatie stimuleren met onze eigen technologie in verschillende markten. Daarnaast is hij Managing Director voor Destiny Belgium.

Joachim is een sterke people manager met een technische achtergrond die al meer dan 20 jaar actief is in telecommunicatie en ICT. Hij is gespecialiseerd in change management, business development en strategiebepaling op korte en lange termijn. Hij heeft een doorgedreven ervaring in sales (directe en indirecte kanalen), marketing (communicatie en productmanagement/-development) en M&A.

Tijdens zijn carrière werkte hij in snel veranderende ICT-omgevingen waarbij hij zich bezighield met verschillende aspecten van presales tot productontwikkeling, waaronder operations, opzetten van distributiekanalen, sales management, klantenservice en algemeen management (altijd rekening houdend met p&l-verantwoordelijkheid en budgetcontrole).

Hij is een resultaatgerichte en analytische manager met een focus op mens en kennisontwikkeling (met name houding en motivatie).

Meer info:
https://www.destiny.be/
https://www.linkedin.com/in/joachimlauwers/ 
https://www.linkedin.com/company/destiny-n-v-/

#GeneralManagement, #Strategy, #Product Marketing #go-to-market #PeopleManagement #p&l
 

Stijn Skondras ambassadeur Stijn Skondras .

Stijn Skondras heeft als ervaren ondernemer een ruime ervaring in sales in meer dan 40 verschillende markten (automotive, ict, farma, petrochemie, energie, vastgoed, dienstverlening, financieel, verzekeringen, productie,...). Hij is gastprofessor sales management aan de PXL hogeschool te Hasselt en geeft gastcolleges aan de KdG hogeschool te Antwerpen. Hij is voorzitter van Direct Sales Belgium.

Je kan bij Stijn terecht voor:
Vragen over outbound & inbound contactcenters, sales outsourcing, sales consultancy, customer care services, het opzetten van sales teams, optimaliseren van sales en verhogen van omzet in Europa.

Meer info:
www.skondras.com
https://www.linkedin.com/in/stijn-skondras-0502935/

#sales

Afbeelding met tekst, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving

Bedrijven introduceren in buitenlandse markten, het is de passie van Pierrot. Met meer dan 30 jaar ervaring in het management van zowel multinationals als KMO’s in verschillende industrieën, is hij een doorgewinterde all-round manager. Hij introduceerde reeds vele bekende spelers succesvol in de Oost-Europese markten. Pierrot is tevens internationaal Voka ambassadeur voor Bulgarije. Heb je ambitie om neer te poten in de Balkenlanden? Dan is Pierrot jouw rots in de branding voor deze belangrijke internationale uitvalsbasis!

Je kan bij Pierrot terecht voor:
Alles rond het introduceren van producten en diensten in het buitenland (meer bepaald de Oost-europese markten).

#Sales
 

Wat klantgerichtheid betekent voor Vente-Exclusive.com

Peter Grypdonck is ex-CEO ebay België en ex-CEO Immoweb. De afgelopen 10 jaar heeft Peter als CEO het internationale e-commerce bedrijf VeePee (Vente-Exclusive) verder laten groeien.  Peter heeft kennis en ervaring binnen een brede waaier aan management skills.

Je kan bij Peter terecht voor:
Vragen over business strategy, business development, management en e-commerce.

Meer info:
https://www.linkedin.com/in/petergrypdonck/

#E-Commerce #SEO #Business Strategy

Afbeelding met boom, buiten, persoon, poseren

Automatisch gegenereerde beschrijving

Sophie Boutelegier is een global business development expert die bedrijven helpt met hun internationale groeistrategie. Ze heeft gewoond en gewerkt in Europa, Azië, Zuid- en Noord- Amerika en heeft op die manier een uniek begrip van internationaal zakendoen. Na een carrière bij verschillende multinationals, richtte ze Expandify op in Silicon Valley. 

Je kan bij deze Sophie terecht voor:
Vragen over groei en internationale expansie.

Meer info:
www.expandify.eu
https://www.linkedin.com/in/sophieboutelegier/

#InternationalStrategy #growth #BusinessDevelopment #USA expansion

Pieter Van Hoorne

Pieter is CEO van Around Media en Prompto.com. Prompto analyseert de voorkeuren van klanten en stelt hen in staat te begrijpen hoe hun onroerend goed (residentieel en commercieel) eruit zal zien door hen een gepersonaliseerde virtuele ervaring te bieden.

Meer info:
https://www.linkedin.com/in/pieter-van-hoorne-06408652/

 

Bryocoaches

Evy De Bruyker

Member Services - Startend ondernemen

Full bio of Evy De Bruyker

Sophia De Bruyne

Jong Ondernemen - Ledenrelaties

Full bio of Sophia De Bruyne

Mathias Teuwen

Coördinator Jong Ondernemerschap

Full bio of Mathias Teuwen

Guido Frederiks

Adviseur startersfinanciering & snelle groei

Full bio of Guido Frederiks

Joeri Stoop

Senior adviseur eigenaars-ondernemers

Full bio of Joeri Stoop

Veronique Mestdagh

Bryo

Full bio of Veronique Mestdagh

 

Meer starters, meer blijvers en meer groeiers: daar gaan we voor! Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) wil ondernemers daarbij ondersteunen samen met Voka. Samen voor #sterkondernemen.

Partners

Contactpersoon

Annelies Maes

Projectmanager Ondernemerschap

Wanneer

Ontdek onze vacatures!
Proximus
VZW_IMU_GROUPS
Plan je bezoek in ons Experience Center!
Welt white paper
IMU - Sport Vlaanderen
IMU - Altez 0110
Gosselin