Overslaan en naar de inhoud gaan

Droom je van internationale expansie? Een Voka In Company-training biedt je de op maat gemaakte kennis en tools die je nodig hebt om succesvol te opereren op internationale markten, binnen de context van je eigen onderneming.

Hoe je succes ratio in internationale onderhandelingen verhogen?

In een wereld waar globalisering en interculturele samenwerking steeds belangrijker worden, is het begrijpen en effectief omgaan met culturele verschillen cruciaal voor succes. Deze opleiding is gebaseerd op het boek ‘Negotiate like a local, 7 mindsets to increase your success rate in international business’.

Waarom deze Voka In Company kiezen?

Deze praktijkgerichte opleiding helpt je een gemeenschappelijke taal rond cultuur te ontwikkelen. Je leert een gedeeld vocabulaire waarmee je culturele kwesties met externe belanghebbenden kunt bespreken en aanpakken. Je leert dit toe te passen in je professionele realiteit, zodat je interculturele situaties effectief kunt beheren en je nog succesvoller kan zijn in je business.

De training verhoogt je bewustzijn van culturele diversiteit en biedt praktische inzichten. Je krijgt inzicht in je eigen culturele voorkeuren en leert hoe je kunt inspelen op de voorkeuren van anderen. Door culturele diversiteit te begrijpen en te benutten, verbeter je je vermogen om succesvol te onderhandelen en samen te werken, zowel binnen als buiten je organisatie.

Programma

  • Diepgaand begrip van de 6 cultuurdimensies van Hofstede
  • Verhoogd bewustzijn en inzicht in culturele verschillen en hun gevolgen voor je zakelijke realiteit
  • Leren van strategieën om culturele diversiteit te benutten voor verbeteringen in teamwork, leiderschap, verkoop en projectmanagement
  • Inzicht krijgen in je eigen culturele voorkeuren
  • Herkennen en aanpassen aan de culturele voorkeuren van anderen
  • Vertrouwen opbouwen in het constructief aanpakken van culturele verschillen

Spreker

Marc Jacobs is een serie-ondernemer en auteur die in België, Luxemburg, Italië en het VK heeft gewoond en met bedrijven in meer dan 25 landen heeft gewerkt. Hij heeft een master in engineering van KU Leuven en een Sloan Masters van London Business School.

Hij is mede-oprichter en voorzitter van de Molecular Plasma Group. In 2014 werd hij associate partner van The Culture Factor Group en richtte in 2019 The Culture Factor Belux op. Hij is mede-auteur van het boek ‘Negotiate like a local’, dat op de aanbevolen leeslijst van London Business School staat en ook in China is gepubliceerd. Marc geeft gastcolleges aan vooraanstaande business schools en spreekt regelmatig op conferenties en bedrijfsevenementen.

Marc Jacobs Boek

“Although supply chains and communications may have globalized, stubborn cultural differences between people remain. The authors have extensive experience and some illuminating anecdotes, but, importantly, they have filtered their experience through established research into cultural differences, and consequently, their guidance is reliable and transferable. Adapting to local styles of doing business is often the difference between success and failure – this book gives the reader a valuable advantage.”

Professor David Arnold, London Business School (UK), China Europe International Business School (Shanghai, China)

Voor wie?

Ondernemers die graag hun interculturele skills wensen te versterken bij het zakendoen en negotiëren met andere culturen.

In samenwerking met

The Culture Factor

Contactpersoon

Delphine Standaert

Adviseur Internationaal Ondernemen

Wanneer

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Contactpersoon

Delphine Standaert

Adviseur Internationaal Ondernemen

Wanneer

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag
Wiels
Titeca
Accent
ING
Logo SD Worx