Neurodiversiteit, denk aan ADHD, hoogbegaafdheid, autisme, .... speelt een steeds belangrijkere rol in de zoektocht naar nieuwe medewerkers. 1 op de 5 mensen is namelijk neurodivergent. Tijdens deze workshop kom je meer te weten over neurodiversiteit en neuro-inclusie en de meerwaarde hiervan voor jouw bedrijf. We leren je strategieën en praktische aanpakken aan om het potentieel van deze diverse breinen te optimaliseren binnen jouw teams én waar je op moet letten bij werving en onboarding.
Gezien één op de vijf mensen neurodivergent is – inclusief dyslectische, hoogsensitieve (HSP), introverte, autistische of hoogbegaafde personen, ADHD’ers, Touretters, en zo verder – is een focus op neurodiversiteit en neuro-inclusie cruciaal om deze uitdagingen aan te gaan en toekomstbestendig te zijn als onderneming.
Tijdens deze interactieve workshop ontdek je:
- Hoe de diverse perspectieven en denkstijlen van neurodivergente medewerkers en hun unieke talenten en vaardigheden strategische voordelen kunnen vormen voor jouw bedrijf
- Hoe je een ondersteunende en neuro-inclusieve werkomgeving kunt creëren waarin alle werknemers, inclusief neurodivergenten, hun volledige potentieel kunnen benutten en bijdragen aan de groei van jouw organisatie
- Welke concrete eerste stappen jouw bedrijf kan zetten richting een meer neuro-inclusieve werkomgeving; dit doen we a.d.h.v. een interactieve oefening
- Hoe je je talentenpool verbreedt en getalenteerde werknemers aantrekt die misschien vanwege stereotypes vaak over het hoofd worden gezien, en waardoor jouw bedrijf kandidaten met kwaliteiten van onschatbare waarde misloopt
- Wat er nodig is binnen jouw bedrijf om een neuro-inclusieve werving en onboarding aan te bieden dat voor iedereen toegankelijk is. We overlopen een vacature en hoe deze inclusiever kan worden gemaakt.
Zo weet je perfect wat je moet doen om je onderneming neuro-inclusief te maken.
Over de spreker

Met een achtergrond in toegepaste economische wetenschappen, werkte Daphné De Troch voor de start van Bjièn meer dan 10 jaar in verschillende start-ups, scale-ups en corporates als productmanager, marketeer en later marketingdirecteur (CMO) en dagelijks bestuurder.
Na een late diagnose van ADHD en autisme, leerde Daphné een veilige werkomgeving te creëren voor en leiding te geven aan een team van neurodivergente mensen.
Met de steun van











