Wil je op een laagdrempelige manier een interactieve webapp maken voor je website of bedrijfsevent? Je hebt geen programmeerachtergrond nodig. In deze driedelige opleiding werk je met CrowlKit, een krachtig en intuïtief framework. CrowlKit helpt je snel aan de slag met multimedia, VR/3D, augmented reality en machine learning.
Met inspirerende demo’s en hands-on oefeningen bouw je je eerste project stap voor stap.
Je leert hoe je …
- Een slimme camera-app in je browser bouwt
- Gebaren of spraak herkent vanuit een webpagina
- 3D-modellen integreert
- Complete VR-omgevingen bouwt
- Interactieve tekenprogramma’s ontwerpt
- Apparaten koppelt via MIDI en Web Serial
Voor wie?
Deze cursus is speciaal voor ondernemers, marketeers, event-organisatoren... zonder kennis van programmeren, maar met zin in experiment en innovatie. Een basiskennis van HTML is handig, maar niet vereist: we beginnen bij de basis. Je leert hoe je je eigen conceptuele ideeën kan omzetten in een werkend prototype. De opleiding is niet bedoeld voor ontwikkelaars en programmeurs.
Wat levert het op?
- Snel zichtbare resultaten: Al op dag 1 staat je eerste werkende demo online.
- Hands-on ervaring: Aan de slag met concrete voorbeelden die je zelf verder kunt uitbreiden.
- Direct toepasbaar: Leer hoe je de technologie inzet voor je eigen website of event.
- Toekomstbestendig: Krijg inzicht in moderne web¬technologieën en blijf vooroplopen.
Programma
- Kennismaking CrowlKit: opzet en filosofie
- Basis HTML & CrowlKit-installatie
- Eerste demo: simpel tekenprogramma
- Hands-on: je eigen sketch opzetten
- Inleiding : 3D-objecten en scènes
- Workshop: 3D-model importeren in een webpagina
- Augmented Reality basics met AR-componenten
- Hands-on oefening
- Spraak- en beeldherkenning integreren
- MIDI- en Web Serial-API’s: apparaten koppelen
- Eindproject: combineer technieken tot één demo
Docent
Kris Merckx is zelfstandig ontwikkelaar en programmeur. Daarnaast is hij momenteel lector multimedia, webontwikkeling, data en analytics, en cultuur en media aan de UCLL te Leuven. Vanuit zijn ongebreidelde interesse voor multimedia en kunstmatige intelligentie ontwikkelde hij een low-code-framework voor mensen zonder programmeerervaring om interactieve webapps te bouwen die gebruik maken van AI, AR en VR.
Met de steun van
