Skip to main content

Smart warehouse of the future (online)

  • Online

Hoe 2030 er onverwacht in 2021 al was… Jouw onderneming toe aan een supply chain upgrade? Een slim magazijn verhoogt de productiviteit. Daarnaast worden er minder (menselijke) fouten gemaakt en is kostenoptimalisatie beter mogelijk. Maar wat houdt smart warehousing nou in en waar begin je? Kom meer te weten in deze webinar over smart warehouse of the future. 

Smart warehousing? 

Smart warehousing is een proces waarbij het interne logistieke proces van inslag, opslag, picken en verdelen grotendeels door slimme systemen en technieken wordt gedaan. Processen die eerder door mensen zijn uitgevoerd. Het idee van smart warehousing is niet dat de robots alles over zullen nemen: de nadruk ligt op het slim samenwerken tussen mens en robot. 

Hoe zit het in de praktijk? 

Smart warehousing is voor velen een rechtlijnig, traditioneel en noodzakelijk concept…. maar ook op dit vlak is de wereld keihard in beweging.  Wat slechts enkele jaren geleden nog science fiction was, is vandaag een operationele realiteit.  En nee hoor, dit is nog lang niet het eindpunt. In deze infosessie ga je concreet zien in welke richtingen de warehousing “an Sich” geëvolueerd is, en meer te weten komen over wat er nog zit aan te komen. 

Programma

Je gaat concreet zien in welke richtingen de warehousing “an Sich” geëvolueerd is, en – mede gebaseerd op de DHL Logistics Trend Radar en real-time ervaringen van de eerste lijn – een blik werpen op wat er zoal zit aan te komen. 

Doelgroep

Een begrip van wat een warehouse is en hoe een WMS werkt, is wel wenselijk.  Maar of je nu een logistical engineer bent of een order-picker, de CEO of de administratie van de vloot heftrucks verzorgt… je kan hier zowel herkenbare als nieuwe inzichten meenemen.

Docent

Mark RABSAHL - Area Sales Manager DHL Express België

Mark heeft ondertussen al meer dan 25 jaar logistieke ervaring, waarvan de laatste 16 jaar bij DHL.  Voor hij een zestal jaar geleden bij DHL Express aan de slag ging in een commerciële functie, werkte hij bij DHL Supply Chain als Program Manager.  Deze combinatie van “terrein-ervaring” en het (h)erkennen van de pijnpunten van de logistieke wereld vanuit een DHL-klant perspectief, maakt van Mark de geknipte persoon om de materie die in deze sessie besproken wordt, met jullie te delen. 
 

Contactpersoon

Melanie Capocciuti

Adviseur innovatie & digitalisering

Wanneer

Prijs

Gratis voor Voka-leden en niet-leden

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo