Een kloof kan bestaan tussen de duurzame ambities die bedrijven op papier zetten en de effectieve acties die ze nemen om daar te geraken. Die kloof wordt vaak veroorzaakt door medewerkers in je organisatie die niet goed begrijpen hoe ze concreet aan de slag moeten. Of de noodzaak om te verduurzamen niet echt voelen. Het creëren van een draagvlak en het communiceren over je duurzame ambities is een proces dat moet groeien.
In deze sessie gaan we in op:
- Drempels in je ambitie om duurzamer te ondernemen
- Manieren om draagvlak te creëren
- Inzicht en inspiratie via voorbeelden en cases
- Interactie met de deelnemers over concrete uitdagingen
Wat heb je geleerd na deze opleiding?
Na deze sessie heb je een beter inzicht in waarom verandering weerstand opwekt
Hoe je een draagvlak en een duurzaamheidscultuur kan opbouwen.
Doelgroep en voorkennis
Deze opleiding is geschikt voor:
- kleine, middelgrote en grote ondernemingen
- Iedereen die het intern draagvlak voor duurzaam ondernemen in zijn organisatie wil vergroten.
Er is geen voorkennis vereist voor deze opleiding.
Jouw docent
Maak kennis met Saartje Boutsen, co-founder van Studio D
- Zij houdt er van om bedrijven te inspireren en te ondersteunen in duurzaamheidsacties met échte impact
- Ze heeft ervaring als sustainability manager in de retailsector
- Adviseert al jaren zowel KMO’s als grotere bedrijven in hun duurzaamheidsstrategieën
- Ze is co-auteur van het managementboek Duurzaam Durven Doen (2024)
- Gastdocent circulair ondernemen aan de UCLL.