Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Nieuws
  • Ghistelinck Automotive (75 jaar): “Elke klant verdient onze rode loper”

Ghistelinck Automotive (75 jaar): “Elke klant verdient onze rode loper”

West-Vlaanderen
  • 30/05/2025

Van kleine Mercedes-Benzdealer tot internationale referentie in mobiliteit: Ghistelinck Automotive viert zijn 75ste verjaardag met indrukwekkende cijfers en een ijzersterke reputatie. Onder leiding van Vincent Yserbyt blijft de groep onverminderd investeren in mensen, technologie en klantgerichtheid. “De inspanningen die we dagelijks leveren om elke klant zo goed mogelijk te helpen, grenzen aan het ongelooflijke.”

Ghistelinck Automotive

'Etn. P. Ghistelinck pvba’ begon in 1950 als concessiehouder van Mercedes-Benz. Door de jaren heen ontpopte de onderneming zich tot een indrukwekkende organisatie die particuliere en professionele klanten helpt bij hun integrale mobiliteitsbehoefte. In 1988 kwam Vincent Yserbyt in dienst als jonge commerciële kracht, vastberaden om in de sector zijn toekomst uit te bouwen. Na het overlijden van stichter Paul Ghistelinck nam hij de leiding en vervolgens het bedrijf over. Intussen leidt hij een groep van 730 medewerkers, verdeeld over 40 vestigingen in België en Frankrijk. Vorig jaar realiseerde de groep een omzet van 744 miljoen euro.

Empathie in het DNA

Ghistelinck staat al jaren bekend om zijn uitzonderlijke klantgerichtheid. Bezoekers worden letterlijk en figuurlijk ontvangen op een rode loper. “Toen de digitale revolutie uitbrak, zijn wij net méér gaan inzetten op persoonlijk contact. Die empathie zit in ons DNA en vertaalt zich in een hoge klantentevredenheid. Elke bezoeker moet voelen dat hij bij ons welkom is.” Ook geografisch breidt Ghistelinck fors uit. De aanwezigheid in Noord- Frankrijk is intussen stevig verankerd, met vestigingen in Rijsel, Valenciennes en Duinkerke. “Frankrijk biedt een ondernemingsvriendelijk klimaat. We voelen dat onze aanpak daar aanslaat, zeker bij de vele West-Vlaamse bedrijven die er actief zijn.”

De toekomstvisie vertaalt zich ook in stevige investeringen. Zo opende het bedrijf recent de Ghistelinck Academy in Waregem. “Opleidingen rond talen, techniek en mentorship helpen onze mensen groeien en versterken onze retentie. Dankzij onze schaalgrootte kunnen constructeurs opleidingen ter plaatse geven, wat logistiek veel efficiënter is.”

Alles wordt strakker en meer digitaal, maar tegelijk blijft het warme onthaal onze grootste troef.

Vincent Yserbyt

Aanbod voor iedereen

Intussen verkoopt Ghistelinck naast Mercedes-Benz ook smart, Volkswagen, Audi, Seat, Cupra en Skoda. “Dat danken we aan de overname van MIG Motors. We willen mobiliteit aanbieden voor iedereen, van 18 tot 88 jaar, met oplossingen voor elk budget en ieder mobiliteitsprofiel. Die brede doelgroep maakt ons minder afhankelijk van één segment en versterkt onze marktpositie.” Ondertussen staan in Waregem ingrijpende vernieuwingen op til. “We transformeren onze showroom volledig naar het nieuwste Mercedes- Benz-concept, met een unieke beleving voor elke bezoeker. Alles wordt strakker en meer digitaal, maar tegelijk blijft het warme onthaal onze grootste troef. Het sluit aan bij onze ambitieuze maar doordachte aanpak, waarbij we willen blijven groeien, maar zonder onze kernwaarden – kwaliteit, betrokkenheid en respect – uit het oog te verliezen.”

F. Rooseveltlaan 165
8790 Waregem
056 620 810
info@ghistelinck.com
ghistelinck.com

Ghistelinck Automotive

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie

Wiels
Titeca
Accent
ING
Logo SD Worx