Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 30/05/2025

Al een kwarteeuw lang timmert DV Fresh aan de weg met het versnijden van verse groenten en de creatie van eigen maaltijdsalades, ook voor private label. Wat begon als een bescheiden familiebedrijf is uitgegroeid tot een innovatieve motor in de Belgische versmarkt.

DV Fresh

In 1998 gingen landbouwerszoon Dirk Verkinderen en echtgenote Hilde van start in een loods van amper 400 vierkante meter. Dat deden ze zonder grote machines of indrukwekkend netwerk, maar met een duidelijke visie. “We wilden verse groenten versnijden en razendsnel bij de klant krijgen. Kwaliteit en service stonden en staan centraal. In die beginjaren reden we zelf naar de veilingen, sneden alles met de hand en leverden het persoonlijk af. We leerden snel, vooral door te luisteren naar onze klanten”, getuigt Dirk.

Die klantgerichte aanpak wierp vruchten af. In de jaren die volgden breidde DV Fresh stelselmatig uit. Elke 5 jaar verdubbelde het bedrijf in oppervlakte en capaciteit. “Vandaag werken we op een site van 50.000 m², waarvan ongeveer 20.000 m² bebouwd is, met een recent en ultramodern hoogbouwmagazijn. De volumes zijn gigantisch toegenomen, net als de complexiteit van het werk. Onze kern is wel gebleven: we zijn een snel en flexibel werkende producent die altijd meedenkt met de klant. De investeringen in automatisering en logistiek waren cruciaal om dat waar te maken.”

De vraag naar gezonde en makkelijk te bereiden gezonde voeding stijgt en daarin willen wij blijven excelleren. We geloven rotsvast in de toekomst en zijn klaar om ze vorm te geven.

Dirk Verkinderen

Uitdagend ritme

Versproducten vergen een bijzonder ritme. Elke dag opnieuw komt er een nieuwe lading groenten binnen die binnen de kortste keren door een team van 160 man wordt verwerkt en verdeeld. “De marges zijn klein, de tijdsdruk groot en de verwachtingen stijgen voortdurend door steeds strenger wordende wetgeving, zowel op gebied van milieu als voedselveiligheid. We moeten constant inspelen op wisselende weersomstandigheden, prijsschommelingen en veranderende consumentenvoorkeuren. Onze mensen maken daarin echt het verschil. We zetten ook enorm in op opleiding en betrokkenheid.”

Ondertussen is ook de tweede generatie (dochters Lisa en Jana en zoon Loïc, schoonzonen Michiel en Berjan) actief binnen DV Fresh. Ze groeiden op tussen de snijmachines, productielijnen en klantengesprekken en zijn nu klaar om het bedrijf verder mee vorm te geven. “Ze brengen nieuwe inzichten, innovatieve ideeën, automatiseringskennis en digitale reflexen mee. Nog belangrijker is dat ze overtuigd zijn van dezelfde waarden. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst. Ik ben fier om te zien hoe ze hun verantwoordelijkheid opnemen.”

Toekomst in innovatie

R&D is vandaag één van de speerpunten van DV Fresh. Het bedrijf ontwikkelt samen met retailklanten nieuwe convenienceen gezonde voedingsconcepten, veelal gebaseerd op verse groenten. “Co-creatie met onze klanten is voor ons cruciaal. Dankzij deze samenwerking maken we van trends kansen. De vraag naar gezonde en makkelijk te bereiden gezonde voeding stijgt en daarin willen wij blijven excelleren. Kijk maar naar de eiwitshift. We geloven rotsvast in de toekomst en zijn klaar om ze vorm te geven.”

Vannestenstraat 3
8740 Pittem
051 46 41 68
info@dvfresh.be
www.dvfresh.be

DV Fresh

Vraag het @ Voka

Een prangende vraag? Wij antwoorden binnen de 2 werkdagen!

Stel hier jouw vraag

Artikel uit publicatie

Wiels
Titeca
Accent
ING
Logo SD Worx