Skip to main content
  • Nieuws
  • Vangrootloon wint persprijs tijdens Comm’Af

Vangrootloon wint persprijs tijdens Comm’Af

  • 23/03/2018

Donderdag was discotheek Versuz in Hasselt het decor voor de derde editie van Comm’Af, dé hoogdag voor Limburgse marketing- en communicatieprofessionals. Naast de traditionele Persprijs werden er ook de Communicatie Awards (Comma’s) uitgereikt. De gelukkige winnaars zijn Vangrootloon, Bokrijk, Stad Genk, UCLL & Pukkelpop en Unleashed.

Comm'Af
De winnaars vooraan, de genomineerden op het podium. 

De derde editie van Comm’af trakteerde de deelnemers op een topprogramma met achter het spreekgestoelte niemand minder dan De Persgroep-baas Christian Van Thillo, reclamemaker Jens Mortier, ondernemer Philip Cracco en docent mediarecht Pieter Jan Valgaeren. Zij gaven hun visie over influencer marketing, het thema van deze Comm’Af. 

Persprijs

Na de sprekers werden de winnaars van de prijzen bekend gemaakt. De persprijs, die sinds 1997 wordt toegekend aan de Limburgse onderneming of organisatie die het beste communiceert met de pers, gaat dit jaar naar Vangrootloon.

De jury motiveerde die keuze als volgt:

“Voor een typisch familiebedrijf als Vangrootloon, is communiceren met de pers één van die dingen waar ze meestal niet mee bezig zijn. De vier broers Vangrootloon hebben geen dure managementcursussen gevolgd en zijn letterlijk groot geworden in de bakkerij. Met een investering van 2 miljoen euro vierden ze vorig jaar de 100ste verjaardag van het bedrijf. Dat zorgde voor de nodige media-aandacht waar ze erg goed mee omgingen. De bakkerij is zo de Rubicon overgestoken en heeft de deuren voor de pers geopend”

“Ook dit jaar kwam het bedrijf nog in het nieuws, maar dit keer met kritiek op het gebakje ‘negerkop’ dat al 90 jaar in de etalages van de bakkerijen ligt. De Vangrootloons reageerden slim door een wedstrijd uit te schrijven voor een nieuwe naam voor het gebakje. Voor het gelijkekansencentrum Unia was dat voldoende om geen dossier te openen tegen de ‘negerkop’ van Vangrootloon.”

De jury bestond dit jaar uit voorzitter Dominiek Claes (Het Belang van Limburg), Kurt Meers (Made in Limburg), Dirk Reynders (Radio 2 Limburg), Dirk Billion (TVLimburg), Anneleen Jacobs (Netwerk communicatie) en Johan Grauwels (Voka – KvK Limburg). Vorig jaar ging de persprijs naar Corda Campus.

Comma’s

Naast de persprijs, werden ook de Comma’s uitgereikt. Dat zijn prijzen voor de beste Limburgse communicatie- en marketingcampagnes. Het lot van de genomineerden lag dit keer in de handen van het publiek, stuk voor stuk personen met een sterke marketing of communicatie-expertise.

De winnaars:
 

-           Advertentie van het jaar: Bokrijk (andere genomineerden: Quartier Bleu, Syntra Limburg)
 

-           TV-spot van het jaar: Stad Genk (andere genomineerden: Pleegzorg Limburg, Sarah Mo)
 

-           Sociale media-campagne van het jaar: UCLL & Pukkelpop (andere genomineerden: ASAP, Jessa Ziekenhuis)
 

-           Radiospot van het jaar: Unleashed (andere genomineerden: Het Poetsbureau, Pelckmans)

Foto's 

 

 

 

Propaganda
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
alk
Logo JAM
Trixxo