Skip to main content
  • Nieuws
  • Monkeyproof groeit met externe expertise

Monkeyproof groeit met externe expertise

  • 03/05/2021

Twee jaar geleden bundelden marketing agency Buro Imagin en softwareontwikkelaar MonkeyProof hun krachten en gingen ze verder onder de laatste naam. Met een nominatie voor Trends Gazelle op zak is de steile groeimars ingezet. “Externe knowhow aan boord halen heeft ons gebracht waar we nu staan.”

foto
Björn Vereecken en Kenny Braeckman

 

Tekst Laurens Fagard

“In april hebben we onze rekruteringsronde achter de rug en zullen we groeien van van 20 naar 28 medewerkers.” Kenny Braeckman, general manager bij MonkeyProof zet meteen de toon. Het bedrijf dat inzet op softwareontwikkeling met een focus op (web)applicaties ontstond uit een fusie twee jaar geleden. “Nog voor er sprake was van digitaal communicatiebureau Buro Imagin werkte ik in de farmaceutische sector. Ik kende MonkeyProof, het bedrijf van oprichter Björn Vereecken, al enkele jaren omdat ze van begin af aan actief waren als leverancier in die sector. Toen nadien onze wegen opnieuw kruisten, besloten we twee jaar geleden om onze bedrijven samen te vloeien tot een vernieuwd MonkeyProof. Intussen draaien we 1,6 miljoen euro omzet en willen we volgend jaar de kaap van 2 miljoen ronden.”

Focus op farma

Doordat Kenny en Björn hun expertise in communicatie en software development combineerden, werkt MonkeyProof vandaag rond drie luiken. “We willen een digitale strategie uitwerken voor onze klanten, nadien komen tot een softwareoplossing om ze tot slot te activeren met slimme en digitale communicatie. Dat doen we voor de meest uiteenlopende sectoren, maar ook specifiek voor de life sciences. Zo hebben we bijvoorbeeld een salestool uitgewerkt voor vertegenwoordigers van farmaceutische producten die rechtstreeks bestellingen in de apotheek doorgeven naar groothandels en nadien ook kunnen opvolgen.”
“De farmaceutische markt is bovendien vragende partij in tools om data te capteren en slim te gebruiken. Die trend is ons niet ontgaan en we starten binnenkort een campagne op om kapitaal op te halen en zelf producten te gaan ontwikkelen. Maar enkel volop inzetten op de life sciences en de teugels met het agency-luik lossen, dat is niet aan de orde. We zien nog altijd veel potentieel om ook bedrijven te begeleiden in hun digitale strategie en groei.”

Goede omkadering

Dat professionalisme met de jaren komt, is niet per se de regel bij MonkeyProof. “We hebben een ambitieus team met medewerkers tussen de 23 en 42; zij halen dagelijks alles uit de kast om hun job goed te doen. Het is dankzij hen dat we onze huidige groei kunnen realiseren. We geven dan ook graag kansen aan young high potentials en die mentaliteit rendeert duidelijk, want alsmaar meer sollicitanten vinden de weg naar ons”, vertelt Kenny.
“Ondanks een milde impact op de cijfers door corona, bleven we investeren. Want de groeicurve in omzet en personeel vraagt om meer structuur. Dankzij Accelero, het Voka-traject voor snelle groeiers, kwamen we in contact met enkele partijen. In een van de sessies leerden we Thomas Joos van Hypernova kennen die ons helpt hoe we onze groeipijnen kunnen aanpakken. We laten ons ook begeleiden op personeelsvlak en onlangs trokken we een externe CFO aan. Je cijfers kennen is één ding maar een financieel langetermijnplan opmaken is nog iets anders. Het is een manier om ons bedrijf te wapenen en klaar te maken om verder te groeien”, sluit Kenny af.

Contactpersoon

Elisabeth Minnaert

Groeitrajecten - Internationaal Ondernemen

Boost de groei van je bedrijf!

Boost de groei van uw bedrijf met Accelero, een traject gericht op snelgroeiende bedrijven met een omzet tussen 1 en 5 miljoen euro die de ambitie hebben om over meerdere jaren heen te groeien met meer dan 20 % per jaar. Meer informatie?

Domestic Services
Banque de Luxembourg
Deloitte
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
BovaEnviro+
G4S
Soundfield
Jobat