Skip to main content
  • Home
  • Nieuws
  • Beste coronacommunicatie door Nelissen Steenfabrieken
  • 02/12/2020

Beste coronacommunicatie door Nelissen Steenfabrieken

Voka – Kamer van Koophandel Limburg reikt dit jaar de Limburgse Persprijs uit aan Nelissen Steenfabrieken. Daarmee kaapt het familiebedrijf uit Lanaken de prijs weg voor de neus van de andere genomineerden Jansen The Building Company en Konings Zonhoven. En dit omwille van haar manier van communiceren met de pers. Bij het uitroepen van de winnaar hield de persjury rekening met de perscommunicatie tijdens en over de coronacrisis. Bovendien was er een eervolle vermelding geadresseerd  aan de ziekenhuizen en andere zorginstellingen, omwille van hun (communicatie)inspanningen.

nelissen steenfabrieken
Vlnr. Joeri Gevers, Roberta Melis, Carlos Jorissen en Burt Nelissen van Nelissen Steenfabrieken

 

Aan de communicatie door Nelissen Steenfabrieken kunnen andere bedrijven een puntje zuigen. Althans volgens de persjury, samengesteld uit een selectie journalisten van de lokale pers. Daarbij gaf de perscommunicatie van de genomineerden tijdens deze coronacrisis de doorslag. Zo motiveerden Dirk Billion (TVL), Dominiek Claes (HBVL), Kurt Meers (Made in Limburg) en Dirk Reynders (Radio 2) de erkenning van de winnaar als volgt:

“Nelissen Steenfabrieken viel in coronatijden op door de communicatie van de opschorting van het bouwverlof en de #samensterk-dronebeelden op VTM. Ook de bezwaren tegen de windmolen werden gevat geantwoord door alle omwonenden een mondmasker op te sturen.”


Ook was de jury te spreken over de coronacommunicatie van de andere genomineerden. Zo was Konings erg zichtbaar tijdens deze crisis met onder meer hun productieswitch van alcoholgel. Ook de manier van communiceren door Jansen The Building Company over hun coronagerelateerde producten was voor de pers helder en duidelijk.

Bovendien wil de persjury een eervolle vermelding richten aan de ziekenhuis- en zorginstellingen. “Ondanks de coronacrisis nemen zij steeds de tijd om journalisten te informeren. Deze inspanningen willen we zeker in de verf zetten, want de genomen persacties zijn allesbehalve vanzelfsprekend. Wat een inzet!”, vindt juryvoorzitter Dominiek Claes, chef economie bij Het Belang van Limburg.


Lokaal en nationaal communicatieadvies

Voka – KvK Limburg reikte de Limburgse Persprijs uit tijdens het communicatie-event Versgeperst. Tijdens dit online congres gaf een panel van lokale pers de nodige tips & tricks om als bedrijf opgepikt te worden in het nieuws. Met Frédéric Petit, woordvoerder bij Infrabel en de Belgische spoorwegen, wist Versgeperst bovendien een gastspreker van formaat te strikken. 

“De afgelopen maanden werden communicatiespecialisten extra op de proef gesteld. Het is hoe dan ook essentieel om vlot te blijven communiceren, maar wel geloofwaardig te blijven. Hoe een bedrijf communiceert, en wat het tegenwoordig wel of niet aan de pers levert, is cruciaal voor ieder bedrijfsimago”, aldus gedelegeerd bestuurder Johann Leten.

Contactpersoon

Elien Wuestenberghs

Coördinator events

ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo