Leer op een interactieve manier de laatste nieuwe inzichten en technieken kennen en behaal betere resultaten en hogere orderscores door een optimale telefonische aanpak.
In een competitieve markt is klantgericht communiceren geen luxe meer, maar een absolute noodzaak. Klanten verwachten vandaag meer dan een goed product of een scherpe prijs: ze willen zich gehoord, begrepen en professioneel geholpen voelen. Als commerciële medewerker ben jij het visitekaartje van je organisatie en jouw communicatie bepaalt of je klanten bindt of verliest.
Met deze opleiding krijg je in één dag concrete technieken en inzichten aangereikt om jouw klantcontact meteen te versterken. Wacht niet tot je merkt dat klanten afhaken of concurrenten je voorbijsteken. Investeer vandaag in je communicatievaardigheden en maak het verschil bij elk contactmoment.
Inhoud
Het is hier zeker niet de bedoeling om een "verplicht vast stramien" aan te geven maar wel een aantal onderbouwde inzichten mee te geven aan de hand van praktijkvoorbeelden. Je kan als commerciële medewerkers individueel de juiste tools uitkiezen om jouw eigen processen beter te begrijpen en te optimaliseren. Omdat hier sprake is van een evolutie in aanpak zullen we telkens een individuele nulmeting doen, dit houdt in dat de huidige aanpak wordt besproken om daarna mogelijke verbeteringen aan te geven.
Dit komt aan bod:
- Proactieve houding tijdens telefoongesprekken waardoor omzet verhogend gesprek ontstaat
- Werken naar doelen op korte en lange termijn
- Opportuniteiten zien en creëren bij telefonische klantencontacten
- Per telefoon activiteiten blijven ontwikkelen, ook in de aftersales periode
- Klantvriendelijke en service gerichte instelling aan de telefoon
- Beperkingen van telefonische communicatie omzetten in een voordeel
- Operationele behoefte analyse aan de telefoon
- Klantgericht argumenteren aan de telefoon
- Optimaal omgaan met bezwaren en prijsbezwaren
- Comfortabel en efficiënt afsluiten aan de telefoon
Doelgroep
Binnendienstmedewerkers, (junior) vertegenwoordigers, commerciële binnendienst, receptie, (administratieve) medewerkers die klanten te woord staan.
Jouw expert
Elke Cornelissens - Liss.cc
Met 15 jaar ervaring als Business Unit Manager in de HR sector, 2 persoonlijke re-integratietrajecten én een actuele loopbaan als trainer en coach rond Sales & HR topics bij Liss.cc, brengt Elke een rugzak vol ervaring mee. Hiermee bekijkt ze steeds harde realistische feiten gecombineerd met een menselijke aanpak. Dus 2 petten! Zowel business-minded, als vanuit de beleveniswereld van de medewerker.

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.
Ook interessant voor jou

Van medewerker naar coachend leidinggevende

Lerend Netwerk Marketing & Communicatie
