Krijg helder te zien welke commerciële acties echt het verschil maken
In veel commerciële teams worden cijfers wel verzameld, maar niet strategisch gebruikt. Te veel dashboards, irrelevante KPI’s of onduidelijke prioriteiten veroorzaken verwarring en inefficiëntie. Het resultaat? Hard werken zonder duidelijk zicht op wat echt impact heeft.
Tijdens deze sessie ontdek je hoe je de juiste KPI’s kiest, interpreteert en inzet als stuurinstrument voor je team. Je leert hoe je commerciële performantie meetbaar maakt en hoe KPI’s je helpen om beter te coachen, te focussen en te groeien.
What's in it for me?
- Je ontdekt welke KPI’s relevant zijn voor jouw commerciële strategie.
- Je leert hoe je KPI’s gebruikt om prioriteiten te bepalen.
- Je krijgt inzichten om je team beter te coachen op basis van data.
- Je ziet hoe dashboards je performantie duidelijker en voorspelbaar maken.
- Je krijgt concrete voorbeelden van KPI’s die groei stimuleren.
Inhoud
- De valkuil: te veel cijfers, te weinig focus
- Hoe kies je KPI’s die je strategie ondersteunen?
- Dashboards voor commerciële teams
- Coachingsritmes en opvolging met KPI’s
- Voorbeelden uit verschillende sectoren
Doelgroep
Salesleiders, ondernemers en managers die hun commerciële werking willen stroomlijnen en datagedreven willen sturen.
Jouw expert
Régis Lemmens - Sales Cubes
Régis is professor en consultant in salesstrategie. Hij doceert Sales en Marketing aan Antwerp Management School, Solvay Business School, Tias Business School (NL) en Cranfield University (UK). Zijn passie is het veranderen van de manier waarop we naar sales kijken: van verkopen naar waarde co-creëren met klanten. Over dit thema schreef hij het boek From Selling to Co-Creating, gaf hij een TEDx-talk (Sales 2020) en verscheen hij in Harvard Business Review.
Interesse?
Schrijf je in voor het gehele traject of kies voor één of meerdere van de 3 sessies:
- The Breakfast Club: Consultative selling & Customer centricity
- Woensdag 4 maart (Mechelen)
- The Breakfast Club: Digital sales & AI tools
- Woensdag 21 oktober (Mechelen)
Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.
Ook interessant voor jou
Marketing class: Social media mastery: bouw jouw merk en bedrijf












