Overslaan en naar de inhoud gaan
  • 20/11/2025

De MarCom-Awards van Voka – KvK Limburg hebben dit jaar drie mooie winnaars opgeleverd. Ciner Glass scoorde met de Limburgse Marketingcampagne van het Jaar, Fruitsnacks mag zich het Limburgse B2B-merk van het Jaar noemen en Kepler neemt de Limburgse Persprijs mee naar huis. Tijdens de jaarlijkse Dag van MarCom beloont Voka – KvK Limburg samen met haar netwerk MarCom indrukwekkende prestaties op het gebied van marketing en communicatie. “Deze laureaten laten elk op hun eigen manier zien dat onze provincie een broedplaats is voor creatieve en impactvolle marcom-professionals. Ik wil dan ook onze winnaars én alle genomineerden feliciteren met hun werk en inzet”, zegt Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg.

Fruitsnacks : ‘Limburgs B2B-Merk van het Jaar’

In de categorie ‘Limburgs B2B-Merk van het Jaar’ kreeg de jury drie sterke genomineerden voorgeschoteld met APK Group, Fruitsnacks en Out of Use / Back in Use. Na een intensieve beraadslaging koos de jury unaniem voor het fruitbedrijf uit Haspengouw. “Fruitsnacks illustreert op treffende wijze hoe een lokaal merk, gedragen door een sterke visie en consequente strategie, kan uitgroeien tot een nationale voortrekker. Dankzij hun vernieuwende aanpak en klantgerichte dienstverlening positioneren ze zich vandaag als hét referentiepunt binnen hun niche — het leveren van fruit op het werk – en toont het zich zo een voorbeeld van hoe lokaal ondernemerschap kan uitblinken op het nationale toneel”, zegt Miet Driesen, voorzitter van het het Netwerk MarCom van Voka – KvK Limburg.

Ciner Glass: ‘Limburgse Marketingcampagne van het Jaar’

Met Ciner Glass Belgium, KRC Genk en Stad Genk stonden er drie straffe genomineerden op het podium van de Dag van MarCom in de categorie ‘Limburgse Marketingcampagne van het Jaar’. Op basis van hun campagnevideo en een pitch van één minuut kozen de meer dan 120 ​aanwezigen op het event Ciner Glass als winnaar.

“De toekomstige glasproducent uit Lommel zette met de employer branding-campagne Flessengeluk sterk in op het aantrekken én engageren van nieuw talent. De campagne deed meer dan enkel vacatures invullen: ze wist mensen te verbinden met de rijke glasgeschiedenis van de regio en de trots van de Lommelse gemeenschap opnieuw tot leven te wekken. Door het verhaal van de toekomst te koppelen aan het erfgoed van vroeger, legde Ciner Glass een stevig fundament voor duurzame merkwaarde. Het resultaat is een herkenbare, geloofwaardige en warme identiteit die zowel huidige als toekomstige medewerkers aanspreekt”, aldus Miet Driesen.

De jury van de deze twee Vokawards bestaat uit: Miet Driesen (Voorzitter Netwerk MarCom/Sint-Trudo Ziekenhuis), Kristof Schiepers (Hands), Michel Libens (Propaganda), Renate Nelis (Nelissen Steenfabrieken), Anneleen Jacobs (Jaga) en Herve Van de Weyer (Hogeschool PXL).

Kepler: Winnaar van de Limburgse Persprijs

Sinds 1997 reikt Voka – KvK Limburg ook de Limburgse Persprijs uit aan een onderneming die excelleert op het vlak van perscommunicatie. Die eer valt dit jaar Kepler te beurt. Deze innovatieve scale-up uit Genk wist op korte tijd brede aandacht te genereren dankzij een helder en ambitieus verhaal over de ontwikkeling en bouw van modulaire woningen. “Daarnaast zetten ze sterk in op mediarelaties en een consequente aanwezigheid in de pers. Dankzij creatieve invalshoeken, pakkende storytelling en een duidelijk standpunt over de toekomst van wonen, slaagden ze erin om op korte tijd uit te groeien tot een vaak geciteerde referentie binnen hun niche”, vertelt Miet Driesen.

De jury van de Limburgse Persprijs bestaat uit: Miet Driesen (Voorzitter Netwerk MarCom/Sint-Trudo Ziekenhuis), Dominiek Claes (HBVL), Kurt Meers (Made in Limburg) en Dirk Billion (TV Limburg).

Felicitaties aan alle genomineerden

Naast de winnaars verdienen ook de andere genomineerden lof voor hun sterke inzendingen en bijdragen aan de Limburgse marketing- en communicatiewereld. KRC Genk en Stad Genk waren indrukwekkende finalisten in de categorie Marketingcampagne, terwijl APK Group en Out of Use / Back in Use ook in de B2B-categorie opvielen. Bij de Persprijs lieten Pukkelpop en Autogroep Paesmans zich van hun beste kant zien met relevante en maatschappelijke communicatie.

“Ik wil alle bedrijven, genomineerden en winnaars feliciteren met hun werk en inzet. Ze bevestigen dat Limburg een broedplaats is voor creatieve en impactvolle marcom-professionals die het ondernemerschap in onze provincie verder doen groeien en bloeien”, besluit Johann Leten, gedelegeerd bestuurder van Voka – KvK Limburg.

Contactpersonen

Dario D'Arpino

Woordvoerder I Senior coördinator marcom

Kristien Put

Coördinator Bedrijvig Limburg

Appsys
Barrier
Trixxo
KPMG
Alk Reismakers
Propaganda
ING
Mensura
SDWorx
Groep JAM