Skip to main content

LAB: Bereik meer klanten via Instagram

Ontdek tijdens dit LAB hoe je als startende onderneming meer kan halen uit je zakelijk Instagram-account. Werk aan een stappenplan om zo een professioneel medium uit te bouwen dat potentiële klanten aantrekt.

Je kan als startende ondernemer niet meer om sociale media heen. Instagram kan een bijzonder goed promotiemiddel zijn voor je bedrijf, mits je het goed onder de knie krijgt. Door middel van foto en video creëer je content die je gaat verspreiden naar bestaande én potentiële klanten. Nieuwe volgers erbij? Geweldig! Maar hoe ga je deze ook behouden?

Na deze opleidingsreeks heb je een antwoord op onderstaande vragen:

  • Wie is mijn doelpubliek en hoe spreek ik ze aan?
  • Hoe kan ik interessante en waardevolle posts uitwerken?
  • Hoe maak ik op een correcte manier gebruik van hashtags?
  • Hoe maak ik visueel aantrekkelijke posts?
  • Op welke manier kan ik (potentiële) klanten binden aan mijn merk/product/organisatie?

In dit LAB ga je stap voor stap timmeren aan een interessant Instagramaccount voor jouw doelpubliek. Je werkt er aan een persoonlijk actieplan op maat van jouw bedrijf. Er worden tips, tricks en andere handige tools gepresenteerd waar je meteen mee aan de slag kan.

Kortom: maak van jouw zakelijk Instagramaccount een uithangbord dat perfect jouw bedrijf weerspiegelt!

  • +500 mln actieve gebruikers op Instagram wereldwijd
  • 80% van de Instagramgebruikers volgt minstens 1 merk, organisatie of bedrijf
  • 60% van de Instagramgebruikers leert via dit kanaal nieuwe producten kennen
Programma

Sessie 1 (19/11/2020)

  • Bepalen doelgroep
    • Vermijd algemene communicatie en bereik jouw doelgroep
    • Wat zijn de pijn- en plezierpunten van jouw doelgroep?
  • Vastleggen van thema’s
    • Leer wat interessante onderwerpen zijn voor jouw doelgroep
    • Plaats op een snelle en gestructureerde manier gerichte posts
    • Tips & Tricks

Sessie 2 (03/12/2020)

  • Hashtags
    • Wat en waarom gebruiken?
    • Research en vinden van hashtaggroepen die van toepassing zijn voor jouw doelgroep en zo volgers bereiken
  • Tips & Tricks om zelf volgers aan te trekken
  • Wat (not) to do bij jouw ‘teksten’

Sessie 3 (21/01/2021)

Gelieve laptop mee te brengen

  • Ontwerpen van Instagram posts wanneer je geen grafische kennis hebt:
    • Visueel uitwerken van posts -> foto’s, quotes en teksten
    • Startend vanuit makkelijk aanpasbare sjablonen
    • Een uniform geheel verkrijgen via het gebruik van filters, kleur, en lettertype
    • Afmetingen zijn reeds automatisch voorzien voor Instagram posts of stories
Doelgroep

Dit LAB is bedoeld voor startende ondernemers in alle sectoren (hoofd- of bijberoepen die maximum vier jaar actief zijn in hun eenmanszaak of vennootschap). Bij twijfel of je in aanmerking komt, raden we je aan om contact op te nemen met Joeri Stoop voor een kennismakingsgesprek, of via 011 56 02 00.

Voor de opleidingsreeks is geen voorkennis vereist. 

Docent

Silvia Augusti, Oprichtster iCommit.

Met een achtergrond als marketeer is haar interesse voor Instagram ontstaan op het moment dat ze een eerste account heeft opgestart voor een ondernemer in de bouwsector. Door haar er helemaal in te verdiepen via research en opleidingen, groeide dit account op enkele jaren tijd al uit naar de top in zijn sector.

In diezelfde groeifase vroeg een andere startende ondernemer om ook hem, als yoga instructeur, te helpen met zijn Instagram profiel. Een jaar later haalde hij uit Instagram meer klanten dan uit zijn website.

Het werd snel duidelijk dat meer ondernemers nood hadden aan begeleiding om te groeien op Instagram. Via iCommit kan Silvia jou helpen om een professioneel profiel neer te zetten en jou ook online te laten groeien.

Banner

Contactpersoon

Joeri Stoop

Senior adviseur starters

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Limburg
Gouverneur Roppesingel 51
3500 Hasselt

Wanneer

Prijs

€75,00 (Excl. BTW)

Extra info

Deze activiteit is volzet.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

Hulp nodig?

Wij houden rekening met deze preventiemaatregelen

  • Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar en respecteren de social distancing, zowel binnen als buiten.
  • Indien er geen 1,5 m afstand kan gegarandeerd worden vragen wij je om je mondmasker te dragen (bijvoorbeeld tijdens de koffiepauze, bij het binnenkomen en het verlaten van de vergaderzaal, wanneer je naar het toilet gaat,…).
  • Zalen en lokalen worden verlucht, materiaal wordt consequent gedesinfecteerd
  • In ons gebouw geldt een looprichting die aangegeven is op de vloer, gelieve deze te respecteren.
  • Handgels staan ter beschikking in elke zaal en in de hal.

We volgen de situatie op de voet en houden ingeschreven deelnemers op de hoogte rond eventueel extra maatregelen of wijzigingen.

VDAB
BVI Bekkevoort
ING
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx
Logo KPMG
Logo Hands
alk
Logo JAM
Ethias
Trixxo