Copywriting: Cut the crap

28/03/2019

Exclusieve en unieke all-in-one copywriting opleiding waarmee u rechtstreeks en zonder omleidingen tot de essentiële kern van de zaak komt.

De basisregels worden vaak vergeten. Toch zijn ze noodzakelijk om te evolueren van een snelle kribbel naar een gestructureerde tekst met stopkracht. Daarom vertrekt deze opleiding ook van de basics. Deze handvaten helpen de deelnemers om op relatief korte termijn een acceptabele tekst te schrijven binnen een commerciële omgeving. We houden ons dus aan onze “Cut the crap” mentaliteit: geen onnodige informatie, maar het essentiële om een vliegende start te kunnen maken.

Deze opleiding situeert zich binnen sales, marketing en communicatie (zowel intern als extern). Je leert hoe je je boodschap zo duidelijk mogelijk formuleert met zo min mogelijk woorden. Want hoe meer woorden, hoe meer verwarring. Mensen willen duidelijkheid. Daarom: cut the crap.
 

Doelgroep

De opleiding is relevant voor iedereen in een commerciële omgeving die communiceert met medewerkers en/of klanten, prospects, leveranciers, … Deze communicatie kan zowel informatief als wervend of sensibiliserend zijn. Er is geen specifieke voorkennis vereist, enkel een goede beheersing van het Nederlands.
 

Programma

9u00 – 10u30             Back to basics: basisregels voor een aantrekkelijke tekst

10u30 – 12u00           Na de theorie, de praktijk: schrijf een meesterwerk

We werken met authentiek materiaal en laten de deelnemers zelf de regels van copywriting ontdekken. Bij iedere stap kunnen ze ook zelf oefenen. Zo kunnen ze de regels eerst individueel onder de knie krijgen alvorens in het tweede deel van de workshop met alle input aan de slag te gaan. De opleiding vraagt de nodige interactie aan de kant van de deelnemers: ze moeten actief meedenken en de schrijfoefeningen zo goed mogelijk uitvoeren. Door hun resultaten gezamenlijk te bespreken, leren ze zowel van hun eigen fouten als die van anderen. Hoewel creativiteit heel belangrijk is, is onze primaire focus praktisch gebruik. Daarom willen we zo veel mogelijk inspelen op de achtergrond van de deelnemers (zie opmerking hieronder).

Doelstellingen van deze opleiding zijn:

1) een goede commerciële tekst kunnen herkennen;

2) de basisregels voor het schrijven van een goede tekst kennen;

3) zelf een acceptabele commerciële tekst kunnen schrijven.
 

Docent

Alix Vandeweyer, copywriter bij communicatiebureau Hands.

Heeft Taal- & Letterkunde (Italiaans-Engels) gestudeerd en schrijft vandaag ook de column Alix in Wonderland voor Bedrijvig Limburg, het magazine van Voka – KvK Limburg.

Tags