Skip to main content
Logo Kameracademie

Workshop Klantgericht mailen

Maak werk van heldere en doeltreffende communicatie

E-mail een frustratie?
Besteed jij ook te veel tijd aan het schrijven / beantwoorden van e-mails?
Wat moet je met al die cc-mails?
Mist e-mail soms zijn doel op jouw bedrijf?
Dat kan anders.

Je zou graag op professionele wijze e-mails schrijven.
Je wil dat je mails vlot leesbaar zijn en duidelijk.
Je vindt dat mensen sneller moeten reageren op jouw berichten.
Je wil geen mails meer ontvangen die niet voor jou bestemd zijn.
Je wil meer tijd voor het échte werk.
Je interne en externe klanten moeten mails krijgen die aantrekkelijk zijn.
Bovendien wil je dat iederéén dit wil, en dus ook doet.

Geef uw e-mails vleugels via een interactieve training!

Inhoud
Je krijgt antwoorden op de volgende vragen:

  • Waarvoor gebruik ik e-mail, en waarvoor (best) niet?
  • Hoe maak ik mijn e-mails efficiënter?
  • De e-mail als visitekaartje: hoe verzorg ik de vorm?
  • Hoe vergroot ik de slaagkans van mijn acties via e-mail?
  • Welke middelen bestaan er om de “klassieke” foutjes te vermijden?
  • Wat is een goede onderwerpregel?
  • Hoe verminderen we samen het aantal e-mails? (en de burn-out..)
  • Wat houdt e-mailetiquette in, specifiek voor mijn bedrijf?

Hoe HET WERKT?

Door de geanimeerde presentatie verwerf je inzicht in de e-mailproblematiek, eigen aan het bedrijf en inspelend op de pijnpunten, aangegeven door de deelnemers zelf.

Dit impliceert dat we werken met herkenbare situaties en veel to-the-pointvoorbeelden die je helpen om de verschillende verbetermogelijkheden in kaart te brengen en ook toe te passen.

Je mag je verwachten aan veel –leuke- cases uit de praktijk, die ervoor zorgen dat je in kleine stappen je mails efficiënter kan maken tijdens de inoefenmomenten.
Via een uitgedacht implementatiemodel wordt een duurzame verandering qua e-mailcultuur bereikt.

Wat houd je eraan over?

  • Inzicht in het gewijzigde communicatiemodel bij e-mail.
  • Praktische tips om snel mee aan de slag te gaan.
  • Een opgekuiste inbox.
  • Veel goesting om het zelf beter te doen, en dus beter te mogen verwachten van anderen.
  • Een actieplan waardoor je snel verbetering zal kunnen optekenen.
  • Een juister taalgebruik in je e-mails.
  • E-mailmanagement dat je toelaat om je werk(tijd) beter te structureren.


Jouw trainer
Ilse Vantilborgh – Ariadne. Ilse Vantilborgh heeft als ondernemer en als trainer-coach jarenlange ervaring op gebied van klantgerichte communicatie. Als gewezen bankdirecteur kan ze zich beroepen op een commerciële ingesteldheid. Haar vaardigheden in NLP-technieken combineert ze met een ruime didactische bekwaamheid.

Adres

Voka - Kamer van Koophandel Mechelen - Kempen (Locatie Geel)
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€ 340 Excl. BTW (incl. drank & lunch)

Niet-leden:
€ 510 Excl. BTW (incl. drank & lunch)

Extra info

Het is op dit moment niet mogelijk om te registreren voor deze activiteit.

Voorwaarden

Om privacyredenen geven we mee dat op dit event mogelijk beeldmateriaal wordt gecreëerd - in vorm van foto en/of film - dat nadien via Voka-mediakanalen kan worden gebruikt.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 40% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is € 340/leden en € 510/niet-leden.  Indien je inschreef t.e.m. 25 januari is dit € 306 voor leden. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons erkenningsnummer is DV.O104982. 
Meer info: www.kmo-portefeuille.be

Annulatievoorwaarden
Annulering van jouw inschrijving is, uitsluitend schriftelijk (per e-mail), mogelijk tot 10 kalenderdagen voor het begin van het seminarie. Vanaf 10 dagen blijft bij annulering het volledige inschrijvingsgeld verschuldigd. Jouw plaats mag echter altijd door een collega worden ingenomen.

Meer info
Kameracademie.mk@voka.be
Tel: 014/56.30.30

ING
Logo Mensura
Proximus
SD Worx
& Robin
Deloitte Private
PFL logo
Varo
Intervest Offices & Warehouses - Greenhouse