Skip to main content

Vervolgdag Verbindend communiceren

Ga aan de slag met je eigen uitdagingen om zo effectiever te communiceren met medewerkers, leidinggevenden en klanten. In deze vervolgopleiding krijg je handvatten aangereikt om deze met succes en zelfvertrouwen om te zetten in de praktijk.

Inhoud

  • Inzicht krijgen in jouw eigen kernkwaliteiten en waarom die niet “accorderen” met die van anderen. (kernkwadranten van Ofman)
  • Sommige relaties verlopen problematisch doordat je vastzit in bepaalde communicatiepatronen. Hoe ontdek je ze en hoe leer je die omzeilen? (transactionele analyse)
  • Hoe breng je de boodschap krachtig en zo kort als nodig en mogelijk? (Minto)
  • Je bewust worden van je non-verbale communicatie en die aanpassen aan wat je écht bedoelt.
  • Via “geweldloze” communicatie toch jouw eigen standpunt verdedigen. (Roos van Leary)
  • Hoe kan je mensen intrinsiek motiveren vanuit een positieve ingesteldheid? (Insights Discovery)
  • Een verschillende zienswijze op het juiste niveau situeren en ook daar aanpakken (NLP)
  • Hoe stel je de (juiste) vragen om het gesprek te sturen in jouw richting? (Appreciative Inquiry)
  • Je talenten (of die van je collega’s) erkennen en optimaal inzetten.

Verloop van de workshop

  • Beschrijf één (of meerdere) situaties waar jij mee worstelt.
  • Krijg input over hoe je dit best aanpakt en welke hindernissen je zal tegenkomen (als je dit al niet wist.
  • Werk je eigen case uit en experimenteer met jouw nieuwe competenties.
  • Krijg (en geef) opbouwende feedback en werk toe naar succes.
  • Stap vol zelfvertrouwen naar je case in real life.

Voorkennis en doelgroep
Je hebt de opleiding 'Verbindend communiceren' gevolgd en je wil meer input bij (een) toekomstige uitdaging(en).

Opgelet: deze workshop wordt slechts éénmaal per jaar georganiseerd en het aantal deelnemers is beperkt om maximale praktijkervaring en interactiviteit te garanderen.

De troeven

  • Zelfde trainster. Ilse Vantilborgh - Ariadne.  Ilse heeft als ondernemer en als trainer-coach jarenlange ervaring op gebied van klantgerichte communicatie. 
  • Interactiever kan niet!
  • Tailormade
  • Naast een nieuwe visie op jouw eigen uitdaging, krijg je input over andere communicatiemodellen in concrete settings.

 Jouw trainer

Ilse Vantilborgh

Ilse Vantilborgh - Ariadne 

Ilse heeft als ondernemer en als trainer-coach jarenlange ervaring op gebied van klantgerichte communicatie. Als gewezen bankdirecteur kan ze zich beroepen op een commerciële ingesteldheid. Haar vaardigheden in NLP-technieken combineert ze met een ruime didactische bekwaamheid.

Past deze datum niet of is de opleiding volzet, klik dan hier voor een actueel overzicht.

KMO-portefeuille
Bespaar tot 30% op jouw deelnameprijs. Het projectbedrag is €360/leden en €540/niet-leden. Indien je inschreef t.e.m. 3 september is het projectbedrag als lid van Voka € 324. De aanvraag dient te gebeuren ten laatste 14 kalenderdagen na aanvang van de opleiding. Ons registratienummer is DV.O104982. Je kan hiervoor 7 opleidingsuren ingeven.
Meer info: www.kmo-portefeuille.be

KMO-portefeuille

Adres

Voka - KvK Mechelen-Kempen
Kleinhoefstraat 9
2440 Geel

Wanneer

Prijs

Leden:
€360 Excl. BTW
Niet-leden:
€540 Excl. BTW

Klik hier voor meer info over jouw ledenvoordelen

Voorwaarden

Lees hier onze annulatievoorwaarden.

Meer info?

Plan je bezoek in ons Experience Center!
Van Dessel Insurance
Logo Mensura
Proximus
SD  Worx